انرژی

افزایش تولید نفت روسیه پس از انقضای توافق اوپک پلاس

روسیه انتظار دارد تولید نفت خود را پس از پایان توافق کاهش تولید اوپک پلاس در آوریل سال ۲۰۲۲، افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بر اساس آمار منتشره از سوی وزارت دارایی روسیه، پیش بینی می شود این کشور در سال میلادی جاری ۵۰۷.۴ میلیون تن نفت تولید کند و تولیدش را در سه سال آینده افزایش داده و به ۵۶۰ میلیون تن معادل ۱۱.۲ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ می رساند.

طبق گزارش وزارت دارایی روسیه، پیش بینی می شود صادرات نفت تا سال ۲۰۲۳ به ۲۶۶.۲ میلیون تن افزایش پیدا کند که اندکی بیشتر از صادرات سال گذشته خواهد بود.

همچنین بخوانید

بر اساس گزارش رویترز، صادرات نفت روسیه در سال میلادی جاری ۲۲۵ میلیون تن پیش بینی شد که کمتر از ۲۶۹.۲ میلیون تن در سال ۲۰۱۹ است.

پیش از این الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اظهار کرده بود روسیه برای این که مطمئن شود پس از پایان توافق کاهش تولید اوپک پلاس، سهمش در بازار جهانی نفت را از دست نمی دهد، برنامه ای برای تکمیل چاه‌های نیمه آماده دارد که پس از پایان یافتن پیمان، می توانند فعالیتشان را آغاز کنند.

اوپک و متحدانش شامل روسیه که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، با هدف تقویت قیمتها و ثبات بازار، محدودیت تولیدشان را از اول به ۷.۷ میلیون بشکه در روز تسهیل کرده اند و تا دسامبر به این روند ادامه می دهند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا