صنعت، معدن، تجارت

انحصار در بازارخودرو باعث گرانی شده است/برای ساماندهی برنامه دارم

وزیر پیشنهادی صمت با اشاره به نابسامانی بازارخودرو گفت: مردم در بازار خودرو گرفتار شده‌اند؛ در صنعت خودرو انحصار داریم و همین مسئله موجب بالا رفتن قیمت شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت در جلسه رای اعتماد مجلس که با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، در دفاع از برنامه پیشنهادی خود گفت: دو برنامه مبتنی بر برنامه ششم توسعه، اسناد بالادستی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سند اجرایی تقدیم نمایندگان مجلس شد.

وی افزود: تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مردم با همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه بانک مرکزی، تنظیم بازار با مدیریت همراه با نظارت و مشارکت اصناف و اتحادیه‌ها، اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار از طریق توزیع شبکه‌ای کارآمد کالاها، حذف دلالان و واسطه‌ها، پرهیز از التهاب در بازار و استفاده از شناسه کالا برای کالاهای بادوام و نیمه‌دوام جهت جلوگیری از قاچاق از جمله برنامه‌های من در حوزه بازار است.

وی با اشاره به اولویت‌های بخش صنعت ادامه داد: استفاده از ظرفیت خالی واحدهای صنعتی، احیای واحدهای تعطیل شده یا راکد در شهرک‌های صنعتی، تأمین به موقع مواد اولیه واحدهای صنعتی و پشتیبانی از شرکت‌های فناور دانش‌بنیان از جمله برنامه‌های من در حوزه صنعت است. همچنین در بخش فولاد نیز در نظر داریم تا به تأمین زنجیره فولاد و توزیع عادلانه بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای و تأمین دقیق سنگ آهن بپردازیم. در مورد گرانی فولاد نیز برنامه‌هایی را در دستور کار داریم که در صورت رأی نمایندگان به آنها جامه عمل خواهیم پوشاند.

عدم ساخت قطعه در داخل موجب گرانی خودرو شده است

رزم‌حسینی با اشاره به وضعیت بازار خودرو گفت: امروز مردم در حوزه خودرو گرفتار شده‌اند؛ ما در حوزه خودرو انحصار داریم که همین مسئله موجب بالا رفتن قیمت تمام شده و هزینه سربار شده است. همچنین عدم ساخت قطعات در داخل کشور یکی دیگر از عوامل گرانی خودرو است. اگر مجلس مصلحت دانست با همکاری کمیسیون صنایع، طرحی را برای ساماندهی بخش خودرو ارائه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه طبق تحقیقات انجام شده تنها ۱۰ درصد اکتشاف معادن در کشور انجام شده است، اظهار داشت: توسعه اکتشاف و تکمیل مطالعات تفصیلی در حوزه معدن جزو برنامه‌های اصلی ما است. فعال کردن معادن راکد و غیرفعال و راهسازی معادن حبس شده نیز در دستور کار قرار دارد زیرا این معادن یکی از زمینه‌های رانت‌خواری را فراهم کرده است.

این خبر تکمیل می شود

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا