بانکبانک و بیمه

حمایت از فین تک‌های مالی و کشاورزی برای تکمیل زنجیره خدمات بانکی

مدیرعامل بانک کشاورزی بر اهمیت فین تک‌ها در عرصه هوشمندسازی و ارتقای فناوری در بخش کشاورزی و بخش مالی و نیز تمرکز بر توسعه کسب و کارها و استارتاپ‌ها در تکمیل زنجیره خدمات بانکی تاکید کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، خدارحمی در این مراسم ضمن اظهار خرسندی از برگزاری سومین رویداد فین تکی در بانک کشاورزی، گفت: بانک کشاورزی به عنوان نهاد تخصصی و حامی مالی بخش کشاورزی، با آگاهی از تاثیر شگرفی که فناوری در پیشبرد کسب و کارها دارد، در چند سال اخیر توجه ویژه به توسعه فناوری در کار بانک و در توسعه بخش کشاورزی را در دستور کار قرار داده و با تمرکز بر فین تک ها در عرصه هوشمند سازی و ارتقای فناوری در بخش کشاورزی و بخش مالی و نیز توسعه کسب و کارها و استارتاپ‌ها در تکمیل زنجیره خدمات بانکی گام هایی برداشته است.

 مدیرعامل بانک کشاورزی هدف این بانک از برگزاری چنین رویدادهایی را، شناسایی پتانسیل های کشور ، کمک به توسعه آنها و توسعه اقدامات و خدمات بانک کشاورزی برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان دانست و اعلام کرد:  قصد ما این است که جوانان را به سمت خلق ایده ها و استفاده بهینه از فناوری‌های نوین سوق دهیم و شرکت های استارت اپی را با نیازهای بخش کشاورزی ، پتانسیل های کاری و فرصت های توسعه در بخش کشاورزی آشنا کنیم تا شاهد پیشرفت در روش های تولید، بازاررسانی و فرآوری محصولات کشاورزی  باشیم.

 وی تاکید کرد: بایستی با بهره‌گیری از شرکت‌های فین تک، خدمات بانکی را گسترش داده و با کاهش مراجعات حضوری ، هزینه های اجتماعی را کاهش دهیم تا شاهد افزایش رضایتمندی مشتریان و ارتقای کارایی بانک باشیم.

خدارحمی با اعلام این مطلب که در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد از تراکنش های مالی بانک کشاورزی به صورت غیر حضوری انجام می‌شوند و این بانک در زمینه بانکداری دیجیتال جزو بانک های پیشرو در کشور است، اظهار داشت:  در حوزه ماموریت اصلی ما یعنی حمایت از بخش کشاورزی،  نیاز است به هوشمندسازی بخش کشاورزی کمک کنیم تا بخش کشاورزی هم از فناوری های جدید و اثرات مثبت آن بهره مند شود.

وی با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر نظام جامع اطلاعات کشاورزی و استفاده بیشتر از فناوری در بخش کشاورزی ، تصریح کرد: می کوشیم در طرح هایی که حمایت می‌کنیم نظیر گلخانه ها ، پرورش ماهی در دریا، مکانیزاسیون، آبیاری و غیره ، از ورود فن‌آوری‌های نوین استقبال و حمایت کنیم و امیدواریم جوانان و محققان کشور در این زمینه فعال تر شوند و ایده ها و محصولات خود را در زمینه فرآوری محصولات،  بهبود فرایندهای تولید ، استفاده بهینه از آب  وسایر موارد به کار گیرند تا مجموعه این اقدامات به بهبود صنعت مالی کشاورزی منجر شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی در بخش پایانی سخنان خود اظهار امیدواری کرد در آینده قدم های بلندتری برای بحث هوشمند سازی کشاورزی برداشته شود و در زمینه فین تک های مالی شاهد همکاری بیشتری بین بانک و استارت آپ ها باشیم. وی افزود : دست همه فعالان این حوزه را می فشاریم و از همکاری و ایده های جدید استقبال می‌کنیم.

شایان ذکر است مراسم اختتامیه سومین رویداد استارت آپی و دومین فین تک فارم بانک کشاورزی روز سه شنبه هشتم مهرماه در ساختمان مرکزی این بانک به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار شد تا از میان ۱۴ طرح برگزیده از ۱۹۰ طرح ارسال شده به دبیرخانه این رویداد، ۳ طرح منتخب نهایی معرفی شوند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا