بین الملل

بدهی ملی هند از ۹۰ درصد تولید ناخالص داخلی فراتر رفت

مؤسسه اعتبارسنجی اس‌اندپی گلوبال هشدار داد هندوستان در سال مالی ۲۰۲۱ به دنبال بحران کرونا با انبوهی از بدهی و کسری بودجه روبرو خواهد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، مؤسسه اعتبارسنجی اس‌اندپی گلوبال هشدار داد هندوستان در سال مالی ۲۰۲۱ به دنبال بحران کرونا با انبوهی از بدهی و کسری بودجه روبرو خواهد شد. با این حال این مؤسسه رتبه اعتباری هند را به پایین‌ترین سطح قابل سرمایه‌گذاری ارتقا داد.

در پیش‌بینی اس‌اندپی گلوبال که این هفته منتشر شد آمده است که نسبت بدهی به جی‌دی‌پی هند در سال مالی ۲۰۲۱ با جهشی ۱۷ درصدی نسبت به سال گذشته به ۹۰.۶ درصد خواهد رسید.

دو مؤسسه اعتبارسنجی دیگر هم پیش‌بینی‌های مشابهی در مورد اقتصاد هند داشتند. مؤسسه فیتچ پیش‌بینی کرد سطح بدهی هند به ۸۴.۵ درصد تولید ناخالص داخلی برسد و مؤسسه مودیز پیش‌بینی کرد این مقدار بالغ بر ۹۰.۱ درصد برسد.

اس‌اندپی گلوبال همچنین اعلام کرد که پاندمی کرونا باعث می‌شود اقتصاد هند ۹ درصد آب برود که چنین سقوطی در تاریخ هند بی‌سابقه است. با این حال این مؤسسه رتبه اعتباری بلندمدت هند را در بی‌بی‌بی منفی حفظ کرد.

اما این مؤسسه پیش‌بینی کرد که بازگشت اقتصادی هند در سال مالی بعدی با قدرت خواهد بود و اقتصاد این کشور خواهد توانست تا ۱۰ درصد رشد کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا