اقتصاد کلان

تامین سرمایه صندوق نوآوری مسیر را برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان هموار می‌کند

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: در شرایط کرونا شرکتهای دانش بنیان توانستند نیازهای کشور را مرتفع کنند و امیدواریم با تلاش برای تامین اعتبارات این صندوق این مسیر ادامه یابد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دکتر علی وحدت امروز در نشست هماهنگی حمایت شبکه بانکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد، با اشاره به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: برای تامین مالی این شرکت‌ها ابزارهای مختلفی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به شبکه بانکی کشور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه وارد شدن بانک‌ها به حوزه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان موجب شده که برای آنها نیز فرصتی را فراهم کند، خاطر نشان کرد: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های دانش بنیان به سیستم بانکی بدهی ندارند و این امر نشان می‌دهد که این شرکت‌ها برای سیستم بانکی بهترین مخاطبان در شرایط بد اقتصادی کشور به شمار می‌روند.

همچنین بخوانید

وحدت، با اشاره به رشد جهش شرکت‌های دانش بنیان از سال ۹۷ تاکنون، این رشد را مرهون همکاری شبکه بانکی دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم افزایش سرمایه صندوق را داشته باشیم. شاید آن زمان که اعتبارات صندوق ۳ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، عدد مناسبی باشد، ولی الان نیاز داریم تا سرمایه این صندوق افزایش یابد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: اگر حمایت شبکه بانکی نبود، نمی‌توانستیم اثربخشی تامین مالی برای شرکت‌های دانش بنیان را داشته باشیم.

وی به تلاش‌های شرکت‌های دانش بنیان در رفع نیازهای کشور اشاره کرد و یادآور شد: در شرایط کرونا این شرکتها توانستند نیازهای کشور را مرتفع کنند و امیدواریم با تلاش برای تامین اعتبارات این صندوق این مسیر ادامه یابد.

انتهای پیام    

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا