بین الملل

بیکاری آمریکا تا ۲۰۲۳ به سطح قبل از پاندمی بازنمی‌گردد

یک مقام ارشد فدرال‌رزرو هشدار داد: اشتغال آمریکا تا سال ۲۰۲۳ به سطح قبل از پاندمی بازنخواهد گشت.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از شین‌هوا، یک مقام ارشد فدرال‌رزرو هشدار داد: با اینکه اقتصاد آمریکا پس از سقوط بزرگ در ۳ ماهه دوم، سریع‌تر از آن‌چه قبلاً پیش‌بینی شده بود در حال ریکاوری است، اما انتظار می‌رود اشتغال آمریکا تا ۲۰۲۳ به سطح قبل از پاندمی بازنگردد.

پاتریک هاکر، رئیس فدرال‌رزرو فیلادلفیا، در یک اجلاس که به صورت مجازی برگزار می‌شد اعلام کرد: سناریوی تداوم ریکاوری که من ارائه کرده‌ام بر اساس تداوم کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا محاسبه شده است. ما همچنین فرض کردیم در اواسط سال آینده واکسن کرونا در دسترس عموم قرار بگیرد.

او ادامه داد: با این حال حتی اگر ریکاوری ادامه داشته باشد و تعداد مبتلایان جدید کاهش یابد، بخش‌هایی مانند توریسم و خدمات اوغات فراغت همچنان عملکرد ضعیفی خواهند داشت که بر رشد اقتصادی و اشتغال آمریکا فشار می‌آورد.

هاکر گفت: متأسفانه احتمالاً اشتغال آمریکا تا ۲۰۲۳ به سطح قبل از پاندمی بازنخواهد گشت. ما علی‌رغم داشتن تنها ۴ درصد از جمعیت جهان حدود ۲۱ درصد از مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در جهان را به خود اختصاص داده‌ایم که این نشان‌دهنده ناتوانی منحصر به فرد ما در کنترل کرونا است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا