بین الملل

هند به دنبال ذخیره نفت‌خام در آمریکا است

هند، سومین واردکننده بزرگ نفت جهان، در نظر دارد برای کاهش ریسک عرضه نفت، نفت خام خود را در انبارهای آمریکا ذخیره کند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، هند، سومین واردکننده بزرگ نفت جهان، در نظر دارد برای کاهش ریسک عرضه نفت، نفت خام خود را در انبارهای آمریکا ذخیره کند.

وزیر نفت هند، دارمندرا پرادان، گفت: ما به دنبال استفاده از تأسیسات ذخیره‌سازی نفتی خارجی در آمریکا و سایر مناطقی هستیم که از لحاظ تجاری ممکن باشد.

هند سالیان سال است که به دنبال تنوع‌بخشی به منابع تأمین نفت خام خود می‌باشد که ۸۰ درصد از آن به طور سنتی از آسیای غربی وارد می‌شود.

پرادان در سخنرانی خود در اجلاس مجازی امنیت نفتی ۲۰۲۰ گفت: هند به تازگی قراردادهایی برای تأمین بلندمدت نفت خام با آمریکا، روسیه و آنگولا امضا کرده است تا به منابع تأمین نفت خود تنوع دهد.

او گفت: دیپلماسی انرژی و هماهنگی با سیاست خارجی ما در ۶ سال اخیر نتایج ملموس و قابل‌توجهی در ارتقای امنیت انرژی هند داشته است. ما با تنوع‌بخشی به منابع تأمین انرژی خود حالا از بیش از ۳۰ کشور هیدروکربن وارد می‌کنیم.

هند و ایالات متحده در ماه جولای توافقی امضا کردند تا گزینه‌های پیش‌روی هند برای ذخیره نفت در آمریکا را بررسی کنند. هند امسال با استفاده از سقوط قیمت‌های نفت خام همه انبارهای نفت استراتژیک خود را از نفت ارزان در کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا