بین الملل

ایرلاین‌های آمریکا اخراج ۳۲ هزار نفر از کارکنان خود را آغاز کردند

پس از این که صنعت هوانوردی آمریکا نتوانست بسته کمک مالی جدیدی از واشنگتن دریافت کند، دو ایرلاین بزرگ امریکن‌ایرلاینز و یونایتد ایرلاینز اخراج ۳۲ هزار نفر از کارکنان خود را آغاز کردند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پس از اینکه صنعت هوانوردی نتوانست بسته کمک مالی جدیدی از واشنگتن دریافت کند، ۲ ایرلاین بزرگ آمریکا، امریکن‌ایرلاینز و یونایتد ایرلاینز اخراج ۳۲ هزار نفر از کارکنان خود را آغاز کردند.

ایرلاین‌های آمریکا با قبول بسته کمک مالی ۲۵ میلیارد دلاری فدرال که توسط کنگره آمریکا در ماه مارس تصویب شده بود، متعهد شده بودند تا ۱ اکتبر هیچیک از کارکنان خود را اخراج نکنند.

در وضعیت کنونی و در حالی که تقاضا برای مسافرت همچنان در ۳۰ درصد سطح سال گذشته قرار دارد، اتحادیه‌های مدیران و کارکنان ایرلاین‌ها از قانون‌گذاران آمریکایی و دولت ترامپ درخواست کردند برای حفظ نیروی کار آنها تا ۳۱ مارس آینده یک بسته کمک مالی ۲۵ میلیارد دلاری دیگر را به آنها تخصیص دهند.

در حالی که این درخواست از سوی هر دو حزب حاکم آمریکا مورد موافقت قرار گرفته است اما هنوز دموکرات‌ها و کاخ سفید نتوانسته‌اند در مورد بسته مالی کمک کرونایی جدید ملی که این کمک هم درون آن قرار دارد به توافق برسند.

ایرلاین‌های یونایتد و امریکن اعلام کرده‌اند در صورتی که بسته کمک مالی جدید به دست آنها برسد آنها اخراج نیروها را متوقف کرده و کارکنان اخراج شده را فراخوانی خواهند کرد. اما معلوم نیست که به این زودی‌ها این بسته به تصویب برسد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا