امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تحویل موقت ۲۲۷ هزار هکتار به تعاونی‌های تولید روستایی در خوزستان

اهواز- مدیر تعاون روستایی خوزستان از تحویل موقت ۲۲۷ هزار هکتار از اراضی طرح مقام معظم رهبری به تعاونی‌های تولید روستایی در این استان خبر داد.

همچنین بخوانید

جمشید بنی فری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح مقام معظم رهبری در خوزستان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین طرح‌های کشاورزی کشور است که می‌تواند شعار جهش تولید را تحقق ببخشد.

وی افزود: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی «خوزستان» و «ایلام» که با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و از اعتبارات صندوق ذخیره ملی اختصاص یافته است، در حال طی کردن مسائل مختلف خود هست که می‌تواند کشاورزی پر محصول و پر رونقی را نصیب کشور کند.

بنی فری در ادامه گفت: اینکه بتوانیم در تولید گندم و کلزا دو محصول استراتژیک کشور از هکتاری سه تا چهار تن به حدود هفت تن برسیم، اقدامی بزرگ و مؤثری را در جهش تولید و رسیدن به خودکفایی و در نهایت صادرات گندم بر داشته‌ایم.

مدیر تعاون روستایی خوزستان بیان داشت: در حال حاضر ۲۲۷ هزار هکتار از اراضی طرح مقام معظم رهبری در خوزستان به صورت موقت تحویل تعاونی‌های تولید داده شده است که بعد از رفع نواقص این اراضی به صورت قطعی تحویل خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲۷ هزار هکتار از اراضی تحویل گرفته شده در پاییز به زیر کشت خواهند رفت و امید می‌رود با تلاش کشاورزان و اعضای هیئت‌مدیره این تعاونی‌ها، شاهد شکوفایی تولید و دستیابی به اهداف عالیه طرح همانند خودکفایی کشور در تولید محصولات استراتژیک باشیم.

بنی فری اضافه کرد: با توجه به اینکه وظیفه تعاون روستایی نظارت، هدایت و حمایت از تشکل‌های کشاورزی است و از آنجایی که در طرح مقام معظم رهبری پس از تحویل اراضی به تعاونی‌ها، وظیفه نگهداری و بهره‌برداری از شبکه‌ها و تأسیسات احداثی به عهده آنهاست، ضرورت دارد با وجود مشکلات فراوان از جمله کمبود اعتبارات، پایین بودن بنیه مالی تعاونی‌ها، گستردگی جغرافیایی طرح در استان و نواقص موجود در پروژه‌ها که در برخی موارد مدت‌ها از تعهد پیمانکاران در راستای رفع نقص آنها می‌گذرد ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته که باعث نگرانی اعضا و تشکل‌ها شده است.

وی در پایان گفت: با این وجود همه پرسنل این مدیریت و زیر مجموعه شهرستانی و ارکان تعاونی‌های تولید با تلاش شبانه‌روزی و با کمترین امکانات در حال رفع مشکلات و خدمات‌رسانی به بهره‌برداران و کشاورزان هستند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا