انرژی

اعزام دومین کشتی حفاری ترکیه به دریای سیاه

ترکیه بدنبال بزرگترین کشف گاز طبیعی که تاکنون داشته، دومین کشتی حفاری را اوایل سال میلادی آینده عازم دریای سیاه می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فاتح دونمز، وزیر انرژی ترکیه در مصاحبه ای با خبرگزاری دولتی آنادولو گفت: این کشتی که کانونی نام دارد، به کشتی حفاری دیگری ملحق می شود که سرگرم اکتشاف میادین نفت و گاز بیشتری است.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در اوت از اکشف یک میدان گازی به ظرفیت ۳۲۰ میلیارد متر مکعب در دریای سیاه خبر داد و اعلام کرد تولید این میدان ممکن است در سال ۲۰۲۳ آغاز شود. کشتی که این اکتشاف را انجام داد، فاتح نام دارد و همچنان در حال اکتشاف میدان ساکاریا در دریای سیاه است.

همچنین بخوانید

ترکیه می گوید این میدان ۳۲۰ میلیارد متر مکعب گاز قابل برداشت دارد و وزیر انرژی ترکیه دو ماه گذشته گفت: آمار نشان می دهد با ادامه فعالیت حفاری، کشف بیشتری انجام خواهد گرفت. در حالی که مصرف گاز ترکیه با وجود حرکت به سوی استفاده از انرژی تجدیدپذیر و گزینه هایی مانند نیروی هسته ای افزایش پیدا خواهد کرد، اما کشف اخیر این میدان بزرگ گازی در دریای سیاه راه را به سوی تولید داخلی گشوده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ترکیه در سالهای اخیر با توسعه اکتشاف انرژی در دریای سیاه و آبهای مورد مناقشه شرق مدیترانه، سه کشتی حفاری خریداری کرده است. کشتی کانونی که اکنون برای تعمیرات در بندر مدیترانه ای مرسین قرار دارد، در سال ۲۰۱۲ توسط کره جنوبی ساخته شد و پیش از این تحت اداره شرکت پتروبراس بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا