بانک و بیمهطلا و ارز

طلا و سکه تا چقدر پایین می‌آید؟

کشتی‌آرای با بیان اینکه قیمت سکه بهار آزادی نسبت به دیروز یک میلیون تومان کاهش یافته است، ‌گفت: فروشنده ها در بازار زیاد شدند و خریداران نیز نظاره‌گر هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت: کاهش ۷ درصدی قیمت ارز موجب کاهش یک میلیون تومانی قیمت سکه شد این درحالی است که قیمت طلای جهانی طی روز جاری ثابت بود.

وی افزود: حباب سکه نیز نسبت به دیروز ۵۵۰ هزار تومان کاهش یافته و از یک میلیون  و ۶۲۰ هزار تومان دیروز به یک میلیون و ۷۰ هزار تومان در روز جاری کاهش یافته است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت خرید و فروش گفت: خریداران دست نگه داشته‌اند تا قیمت ها به کف برسد ولی در عین حال فروشنده ها نسبت به روزهای قبل بیشتر شده اند.

کشتی آرای ضمن اشاره به اینکه در صورت ادامه روند فعلی در بازار ارز، قیمت طلا و سکه در روزهای آینده بازهم کاهشی خواهد بود، تصریح کرد: سیاست های ارزی بانک مرکزی و خبرهای مثبت از بازگشت ارزهای صادراتی موجب کاهش قیمت ها در بازار شده است.

به گفته وی، هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و ۲۹۱ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵میلیون و ۵۹۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

همچنین در بازار سبزه میدان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۳میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. قیمت نیم‌سکه بهار آزادی نیز ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه گرمی۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا