امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خریداری ۱.۲میلیون تن نهاده دامی/ انتقال روزانه ۱۲هزار تن از بنادر

گرمسار– مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام کشور از خریداری یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن نهاده دامی در شهریورماه خبر داد و گفت: کسری نهاده‌ با انتقال محموله‌ها از بنادر کشور رفع می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا طلایی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی فرمانداری گرمسار بابیان اینکه شرکت پشتیبانی و بخش خصوصی در شهریورماه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن نهاده خریداری کرده است، اظهار داشت: محموله‌هایی که پشتیبانی امور دام در مردادماه خریداری کرده در بندرها در حال بارگیری است.

وی با تأکید بر اینکه روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تن نهاده به داخل کشور حمل می‌شود، تصریح کرد: با ترخیص این محموله‌ها در مهرماه و آبان ماه نهاده موردنیاز واحدهای تولیدی را تأمین می‌شود و مشکلی در این عرصه وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام کشور بابیان اینکه از تمام ظرفیت‌های موجود برای رونق تولید بهره‌برداری شده است، خاطرنشان کرد: شرکت پشتیبانی برای تنظیم بازار در خیلی از استان‌ها ورود کرده است.

طلایی با اشاره به توزیع تخم‌مرغ با نرخ مصوب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و ۳۸ واحد صنفی در تهران بیان کرد: تا زمانی که نرخ تخم‌مرغ به قیمت مصوب برسد توزیع آن در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت پشتیبانی امور دام در بخش دام سنگین در حال خرید است، یادآور شد: دام مازاد بر نیاز واحدهای دام سنگین خریداری می‌شود و در دام سبک نیز پیشنهادهایی برای ورود در این عرصه ارائه‌شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام کشور بابیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارتخانه کشت فرا سرزمینی است، ابراز داشت: درکشت فرا سرزمینی نیازمند تضمین خرید نهاده هستیم و شرکت پشتیبانی در بحث خرید محصولات تولیدی این افراد برای حفظ ذخایر و توزیع بین واحدهای تولیدی این کار را انجام می‌دهد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا