اقتصاد کلان

در اقتصاد مقاومتی نباید فشار اقتصادی به کشور تحمیل شود

مدیر عامل بانک صادرات ایران گفت: در اقتصاد مقاومتی که اقتصاد تاب‌آوری است، باید به گونه‌ای باشد که کسی طمع تحمیل فشار اقتصادی به ایران را نداشته باشد. 

به گزارش آرمان اقتصادی، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران شبکه اقتصادی و بانکی کشور در چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور سعید اوحدی – معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌اله صیدی – مدیرعامل بانک صادرات ایران، حجت‌الاسلام ثقفی – مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران، مدیران ارشد بانک‌ها و بیمه‌ها و همچنین مشاوران امور ایثارگران سازمان‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در مجتمع فرهنگی بانک صادرات ایران برگزار شد.

حجت‌الله صیدی در این مراسم گفت: دوران جنگ تحمیلی را با وجود تمام سختی‌ها و دشواری‌ها با ایثارگری رزمندگان سلحشورمان پشت سر گذاشتیم. امروز نیز با ایثار و تحمل دشواری‌ها، از شرایط دشوار اقتصادی عبور خواهیم کرد و قله‌های موفقیت، سرافرازی و استقلال را فتح می‌کنیم. 

همچنین بخوانید

وی افزود: دشمنان به دنبال برجسته کردن مشکلات اقتصادی کشور هستند. معاون خزانه‌داری آمریکا، در دو کتاب «هنر تحریم‌ها» و «جنگ خزانه‌داری» آورده است که آن‌ها به دنبال دشوار کردن شرایط برای مردم کشور بودند و اینکه باید کاری کنند که فشار بر مردم افزایش یابد و درد را بیشتر حس کنند و این اخبار منفی را در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای منتشر می‌کنند برای این که مردم و مسئولان عرصه را خالی کنند. باید مراقب باشیم تا گرفتار آفت شایعات نشویم.

مدیرعامل بانک صادرات ایران ادامه داد: در این برنامه‌ها، نگاهی به گذشته داریم و از ایثارگران، شهدا، جانبازان و خانواده‌های محترمشان که کارهای بزرگی را به ثبت رسانده‌اند تجلیل می‌کنیم تا یادمان باشد که این عزیزان چه سختی‌هایی را متحمل شده‌اند و چه زحماتی کشیده‌اند که خاک و عزت و آبروی کشور طی هشت سال جنگ نابرابر حفظ شود. بدانیم که دین بزرگی بر گردن ما دارند. بدانیم که در شرایط دشوار اوایل انقلاب که هنوز نظام اسلامی استقرار کامل نیافته بود، از جان و دل مایه گذاشتند و با نثار جان و مال خود، جنگ را مدیریت کردند و ایران اسلامی را با عزت و سرافرازی به پیروزی رساندند.

صیدی با اشاره به ایجاد بازدارندگی در عرصه دفاعی گفت: در کشورهای همسایه همواره درگیری‌ها و جنگ و ترور وجود داشته ولی کشور ما از نعمت امنیت برخوردار است و این وضعیت به دلیل بازدارندگی خوبی است که حاصل شده است. در اقتصاد مقاومتی که اقتصاد تاب‌آوری است باید به گونه‌ای باشد که کسی طمع تحمیل فشار اقتصادی به ایران را نداشته باشد. 

وی ادامه داد: البته مقاوم شدن اقتصاد کشور در شرایط کرونا به اثبات رسید. تحریم‌های شدیدی که بر کشور تحمیل شده، بی‌سابقه است و هیچ کشوری به اندازه ایران تحریم نشده است. وجود این تحریم‌ها یک کشور در حال توسعه را به زانو درمی‌آورد ولی ایران اسلامی با بهره‌گیری از زیرساخت‌ها و توانمندی‌هایی که داشته با قوت در حال طی مسیر پیشرفت است و تولید و توسعه در کشور ادامه دارد. با وجود اینکه در سخت‌ترین شرایط هستیم اما ٢۵ پروژه بزرگ پتروشیمی به زودی به بهره‌برداری می‌رسد. معادن جدید سنگ آهن و مس در حال استخراج و کارخانه‌های جدید فولاد و آهن اسفنجی در حال تکمیل شدن است و این‌ها نشان از پیشرفت و سربلندی کشور در بخش اقتصادی دارد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران در ادامه اظهار کرد: شرایط خاص کرونا و محدودیت‌های آن به شرایط تحریم افزوده شد و انتظار دشمنان این بود که عقب بنشینیم اما این گردنه را با موفقیت و سرافرازانه پشت سر گذاشتیم. 

 صیدی با اشاره به تجربه خود در بخش‌های اقتصادی کشور گفت: مدتی است که خدمت‌گزار مردم کشور در مجموعه بانک و موسسات  اقتصادی کشور هستم. بانک‌ها،‌ شاهراه ورود و خروج منابع و مصارف به شمار می‌آیند و با بخش‌های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی، صادرات و واردات در ارتباط هستند. انصافا مثل یک کشور پویا و زنده در حال کار هستیم. دشمنان با کمک عوام و عناصر خائن داخلی کشور می‌خواهند این روحیه ایثارگری و رزمندگی را از ما بگیرند، اما همین روحیه ایثارگری و حماسی ایجاب می‌کند که مبارزه کنیم. 

وی افزود: این انقلاب به برکت خون شهیدان، ایثارگری‌های ایثارگران و رهبری مدبرانه و داهیانه حضرت امام خمینی(ره) و هدایت‌های مقام معظم رهبری و با وجود وحدت مسئولان قله‌های بسیاری را فتح کرده و امیدوارم بتوانیم در بخش اقتصاد مقاومتی به اهداف تعیین شده بیش از پیش دست یابیم. ما از گردنه مخاطرات و دشواری‌ها عبور کرده‌ایم و امید است بتوانیم به قله‌ها برسیم و ایران سرافراز و آبادی داشته باشیم و ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم که چشمانشان نگران این کشور و مردم است تا حقی را که بر گردن ما است ادا کنیم. 

افزوده شدن بانک و بیمه‌های خصوصی به ایثارگران اقتصادی 

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام ثقفی – مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران –  با اشاره به دستور خداوند مبنی بر حاکمیت فرهنگ ایثار، شهادت، مجاهدت، مقاومت اعم از مجاهده با نفس و دشمنان دین در جامعه، گفت: هر کس در هر لباس و جایگاهی که هست باید این فرهنگ را ادامه دهد. تا انسان در این عالم حضور دارد باید این مجاهدت‌ها وجود داشته باشد تا انسان به کمالات و مقاماتی که فضیلت الهی را در پی دارد، دست یابد.

وی با قدردانی از مدیرعامل و مجموعه بانک صادرات ایران برای خدمت‌رسانی به ایثارگران و برگزاری این مراسم، اظهار کرد: علاوه ‌بر بانک‌ها و بیمه‌های دولتی، بانک و بیمه‌های خصوصی نیز به جمع ایثارگران شبکه اقتصادی افزوده شده و برای پیگیری مسائل مربوط به ایثارگران نماینده دارند.

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران به نمایندگی از سوی فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دفاع مقدس را گرامی داشت و افزود: نشست‌های ویژه برای برون‌رفت از برخی ابهامات قوانین مربوط به ایثارگران با مسئولان برگزار خواهد شد و با جمع‌آوری پیشنهادها، مسایل این حوزه تبیین و مشکلات احتمالی برطرف خواهد شد.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا