بین الملل

زیان سالانه ۱۷۴ میلیارد دلاری انگلیس از برگزیت و پاندمی کرونا

تحقیقات جدید بیکر اند مکنزی نشان می‌دهد ترکیب پاندمی کرونا و ناتوانی در به دست آوردن توافق تجاری با اروپا پس از برگزیت، در دهه آینده سالانه ۱۳۴ میلیارد پوند به اقتصاد انگلستان آسیب می‌زند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، تحقیقات جدید بی کر اند مکنزی نشان می‌دهد ترکیب پاندمی کرونا و ناتوانی در به دست آوردن توافق تجاری با اروپا پس از برگزیت، می‌تواند در دهه آینده هر سال ۱۳۴ میلیارد پوند (معادل ۱۷۴ میلیارد دلار) به اقتصاد انگلستان آسیب بزند.

نخست‌وزیر انگلستان، بوریس جانسون، ۱۵ اکتبر را به عنوان ضرب‌العجل دستیابی به توافق تجاری با اتحادیه اروپا تعیین کرده است تا پس از خروج انگلستان از عضویت غیررسمی اتحادیه اروپا در پایان سال جاری اجرا شود.

بی کر اند مکنزی در گزارش خود هشدار می‌دهد: بحران کووید ۱۹ باعث می‌شود تولید ناخالص داخلی انگلستان ۲.۲ درصد از مقدار پیش‌بینی شده قبل از پاندمی کمتر شود. به علاوه آن برگزیت حتی با وجود انعقاد توافق تجاری با اروپا ۳.۱ درصد از تولید ناخالص داخلی انگلستان خواهد کاست و صادرات کالای انگلستان ۶.۳ درصد کاهش خواهد یافت.

اما در این گزارش تاکید شده است که ناکامی در توافق تجاری با اتحادیه اروپا می‌تواند هزینه برگزیت را به ۳.۹ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهد.

بی کر مکنزی می‌گوید: علی‌رغم اینکه شرکت‌های انگلیسی گام‌هایی برای خنثی‌سازی هزینه‌های برگزیت و برقراری مجدد زنجیرهای تولید برداشته‌اند، سقوط درآمدهای صادراتی تولیدکنندگان انگلیسی شدید خواهد بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا