انرژی

برخورداری نیمی از جمعیت روستایی از تخفیف ۱۰۰درصدی برق

وزیر نیرو گفت: تقریبا نیمی از هموطنان روستایی از امتیاز تخفیف ۱۰۰ درصدی ناشی از اجرای طرح برق امید که با مصوبه هیئت وزیران در آغاز شهریور وارد مراحل برنامه‌ریزی برای اجرا شد و از آبان ماه عملیاتی خواهد شد، برخوردار می‌شوند.

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان عصر امروز در مراسم افتتاح طرح‌های برق‌رسانی به ۱۵۰ روستای فاقد برق در ۲۴ استان کشور که با حضور رییس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس و به صورت همزمان در قالب بیست و سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران برگزار شد، اظهار کرد: این شامل ۲۰ هزار عشایر کوچنده هم خواهد بود که آنها هم از سیستم‌های قابل حمل انرژی خورشیدی برخوردار خواهند شد.

وی افزود: همچنین جمعیت شهری زیر پوشش در مسئله آب در دنیا ۸۵ درصد و در کشور ما ۱۰۰ درصد است و جمعیت روستایی زیر پوشش از نظر آب پایدار در جهان ۵۳ درصد و در کشور ۸۲.۵ درصد است.

همچنین بخوانید

وی با بیان این که اتفاق‌های خوبی در بیش از هفت سال گذشته صورت گرفته است گفت: علاوه بر ۹۰۰ هزار نفری که تا نیمه نخست سال ۱۳۹۲ از شبکه آب سالم و پایدار برخوردار شده بودند، از ابتدای فعالیت دولت تاکنون هشت میلیون نفر به این تعداد اضافه شده که ۱.۴ میلیون نفر دیگر هم به این رقم اضافه خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به برق‌رسانی به ۳۵ روستا در هر هفته گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۹۱۸ روستا در کشور از این نعمت برخوردار شده‌اند.

وی افزود: به ۳۰۷۹ روستا از ابتدای دولت تدبیر و امید برق‌رسانی شده که تا پایان دولت به رکورد ۹۹.۹ درصد خواهیم رسید و امروز هم به مناسبت روز ملی روستا و عشایر ۱۵۰ روستا در ۲۴ استان کشور به این شبکه وصل می‌شوند.

به گفته اردکانیان، امروز جمعیت شهری زیر پوشش انرژی برق در دنیا ۹۶ درصد و در کشور ۱۰۰ درصد است و جمعیت روستایی زیرپوشش برق به‌طور متوسط در دنیا ۷۹ درصد و در کشور ۹۹.۷ درصد است که تا پایان دولت تدبیر و امید این رقم به ۹۹.۹ درصد خواهد رسید.

وزیر نیرو گفت: طبق ارزیابی به عمل آمده در سال گذشته چنانچه این هموطنان همان شیوه مصرف را ادامه دهند، جمعیتی حدود ۱۰ میلیون نفر از روستائیان از این تخفیف برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا