انرژی

هر هفته ۳۵ روستا روشن شد

معاون آب و آبفای وزیر نیرو در خصوص وضعیت آبرسانی و برق رسانی به روستاهای کشور گفت: در این دولت هر هفته به ۳۵ روستا برق‌رسانی شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، قاسم تقی زاده خامسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: روز گذشته خانه و کاشانه ۱۵۰ روستای دیگر روشن شد. در این دولت هر هفته به ۳۵ روستا برق‌رسانی و به ۳۰ روستا آبرسانی شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار خانوار عشایر نیز وجود دارد که رسیدن برق در تغییر کیفیت زندگی و به خصوص دسترسی به بهداشت عمومی آنها اثر جدی دارد، اظهار کرد: استفاده از پنل‌های خورشیدی برای عشایر وروستاهای کم جمعیت کارساز شده و مورد استقبال قرارگرفته است.

معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه میانگین پوشش برق در روستاهای جهان ۷۹درصد  و در ایران ۹۹.۷ درصد است که تاپایان دولت به ۱۰۰درصد  خواهد رسید، افزود: اما فرسودگی خطوط برق رسانی وآبرسانی معضل آینده است که نباید مغفول بماند.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو نیز در این رابطه با بیان اینکه طرح برق امید از آبانماه در کشور اجرایی خواهد شد گفت: ۱۰ میلیون نفر از روستاییان مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی این طرح خواهند شد.

به گفته وی  آب و برق از جمله کالاهای راهبردی و زیر ساختی هم برای هموطنان شهرنشین و هم برای روستاییان است که نقش مهمی در زندگی و توسعه و عمران دارد و جمهوری اسلامی ایران در این دو زمینه خدمت‌رسانی وسیعی انجام داده است.

 امروز جمعیت شهری تحت پوشش انرژی برق در جهان ۹۶ درصد است، در کشورمان ۱۰۰درصد جمعیت تحت پوشش برق هستند و نیز جمعیت روستایی تحت پوشش برق درجهان ۷۹ و در کشورما نزدیک ۱۰۰درصد یعنی ۹۹.۷ درصد است که طبق وعده وزیر نیرو تاپایان فعالیت دولت تدبیرو امید به ۹۹.۹ خواهد رسید که شامل ۲۰هزار خانوار عشایر کوچنده هم خواهد بود. عشایر کوچنده از سیستم‌های قابل حمل خورشیدی از نعمت برق برخودار خواهند شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا