امور زیربناییراه و ساختمان

فروش بلیت ۴۰۰ میلیون تومانی به آمریکا

قیمت بلیت تهران به مقاصد مختلف در امریکا به چیزی حدود ۳۵۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان رسیده‌ است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، قیمت ارز، میزان مسافت، عرضه و تقاضا و کلاس پروازی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار در تعیین نرخ بلیت هواپیما محسوب می‌شود. تمام این عوامل باعث شده نرخ بلیت ایران به امریکا به چیزی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برسد که البته این رقم با توجه به مسیر پروازی به شهرهای ایالات غربی و شرقی یا کشور پرواز کانکشن متغیر است.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با ایلنا درباره قیمت بلیت به امریکا گفت: با توجه به نرخ ارز و قیمت‌های تمام شده قیمت بلیت مقاصد دوری مانند امریکا بسیار افزایش داشته‌است. قیمت بلیت بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به مقصدی مانند لس‌آنجلس در حالی است که وقتی قیمت دلار ۳ هزار تومان بود قیمت رفت این مسیر بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان بود.

وی با اشاره به پروازهای کانکشن پرواز آمریکا اظهار داشت: در حال حاضر مسافران ایرانی از پروازهای کانکشن قطر (دوحه)، امارات (دوبی)، ترکیه (استانبول) و اروپا (لندن، فراکنفورت، آمستردام) برای مسیر امریکا استفاده می کنند که مدت زمان پرواز مسیری مانند ترکیه تا امریکا حدود ۱۲ ساعت است که تاکید می کنم مدت زمان پرواز به شهر مقصد در امریکا بستگی دارد. همچنین از اروپا تا امریکا بیش از ۷ ساعت زمان پروازی است. تمام این موضوعات در تعیین قیمت بلیت امریکا موثر است.    

امروز در حالی قیمت بلیت هواپپما در مسیر رفت و برگشت امریکا به حدود ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است که تا دو سال پیش با این رقم امکان خرید یک واحد مسکونی در منطقه معمولی تهران وجود داشت.

گفتنی است که درصدی از مسافران پروازهای کشورهای همسایه در واقع مسافران این پروازهای کانکشن به مقاصد دور مانند امریکا و کانادا هستند که گویا ارزان ترین این پروازهای کانکشن همین پرواز‌های ترکیه است که برقراری آن به مطالبه عمومی در کشور تبدیل شده‌است.    

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا