انرژی

سقوط آزاد قیمت نفت با سورپرایز جدید ترامپ

قیمت نفت روز چهارشنبه پس از این که رییس جمهور آمریکا امیدها برای چهارمین بسته محرک مالی اقتصاد را نقش بر آب کرد و همچنین افزایش بیش از حد انتظار ذخایر آمریکا، کاهش یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۸۱ سنت معادل دو درصد کاهش یافت و به ۳۹ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه رسید.

بهای نفت برنت ۷۰ سنت معادل ۱.۶ درصد سقوط کرد و به ۴۱ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید.

همچنین بخوانید

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA درباره وضعیت بازار نفت گفت: اقدام ترامپ در پایان دادن به مذاکرات بسته محرک مالی و افزایش هفتگی ذخایر نفت آمریکا، ضربات محکمی بر داراییهای پرریسک وارد کرد و آنها را دچار سقوط آزاد کرد.

رییس جمهور آمریکا که به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ همچنان تحت مداوا قرار دارد، در شرایطی که زمان چندانی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نمانده است، روز سه شنبه به مذاکرات با دموکراتها در خصوص بسته کمک اقتصادی برای آمریکا  را پایان داد.

به گفته مویا، تصمیم ترامپ برای پایان دادن به مذاکرات بسته محرک مالی، بازارها را متعجب کرد. اگرچه بسیاری انتظار نداشتند این مذاکرات پیش از انتخابات به نتیجه برسد.

عامل دیگری که باعث سقوط قیمتهای نفت شد، گزارش موسسه امریکن پترولیوم بود که نشان داد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته ۹۵۱ هزار بشکه افزایش پیدا کرده است.

اما محدودیتهای اخیر در بخش عرضه تا حدودی مانع ریزش بیشتر قیمتها شد. شرکتهای انرژی روز سه شنبه در آستانه وقوع طوفان گرمسیری دلتا در منطقه خلیج مکزیکو، برای ششمین بار در سال جاری سکوهای تولید را تعطیل و کارکنانشان را تخلیه کردند.

این طوفان باعث تعطیلی ۲۹.۲ درصد از تولید نفت فراساحلی در این منطقه شده که عامل ۱۷ درصد از تولید نفت آمریکا است.

بر اساس گزارش رویترز، در نروژ، اتحادیه کارگری لیدرن روز سه شنبه اعلام کرد اعتصاب نفتی را از ۱۰ اکتبر گسترش خواهد داد مگر این که در این فاصله توافق دستمزد حاصل شود. شش میدان نفتی و گازی فراساحلی نروژ از روز سه شنبه به دلیل اعتصاب کارکنان نفتی تعطیل شده اند و ظرفیت تولید این کشور هشت درصد کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا