بین الملل

ترامپ خواهان تصویب بسته کمک مالی ۲۵ میلیارد دلاری ایرلاین‌ها شد

دونالد ترامپ گفت کنگره باید فوراً بسته کمک ۲۵ میلیارد دلاری جدید برای ایرلاین‌های آمریکا را تصویب کند تا از اخراج هزاران کارگر این ایرلاین‌ها در شرایط بحران کرونا جلوگیری شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، گفت کنگره باید فوراً بسته کمک ۲۵ میلیارد دلاری جدید برای ایرلاین‌های آمریکا را تصویب کند تا از اخراج هزاران کارگر این ایرلاین‌ها در شرایط بحران کرونا جلوگیری شود.

درخواست جدید ترامپ تنها ساعاتی پس از آن اعلام شد که او در توئیتر خود از توقف مذاکرات با دموکرات‌ها بر سر بسته کمک کرونایی جدید خبر داده بود. با این اقدام به نظر می‌رسید کمک ۲۵ میلیارد دلاری جدید برای ایرلاین‌ها هم که بخشی از این بسته بود فراهم نخواهد شد تا از اخراج ده‌ها هزار نفر از کارکنان آنها جلوگیری شود.

اما حالا ترامپ در توئیتر خود از کنگره خواسته است فوراً برای حمایت از مشاغل ایرلاین‌ها کمک ۲۵ میلیارد دلاری جدیدی را تصویب کنند. او گفت من این بسته را همین حالا امضا خواهم کرد.

او در توییت خود نوشت: کنگره می‌تواند منابع مالی استفاده نشده بسته قبلی را به ایرلاین‌ها تخصیص دهد و برنامه جداگانه‌ای برای شرکت‌های کوچک در نظر بگیرد.

امریکن ایرلاینز و یونایتد ایرلاینز هفته گذشته اخراج ۳۲ هزار نفر از کارگران خود را آغاز کردند اما اعلام کردند در صورتی که بسته کمک جدید به دست آنها برسد این روند را معکوس خواهند کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا