اقتصاد کلان

قاچاقیچیان با ترفند بلا صاحب بودن کالا ، از زیر بار مجازات قاچاق فرار می کنند

مدیر عامل سازمان اموال تملیکی با حضور در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کهکیلویه و بویر احمد از راه اندازی اداره اموال تملیکی آن استان خبر داد .

به گزارش آرمان اقتصادی، امین دلیری با اعلام این خبر افزود : با پیگیری موثر مقامات استانی و نیز تلاشهای به عمل آمده موفق به ایجاد ساختار اداره اموال تملیکی برای استان کهکیلویه و بویراحمد شدیم و با مساعدت مقامات استانی از این پس این اداره به صورت مستقل وظایف خود را به انجام خواهد رساند .

دلیری با اشاره به موقعیت راه های مواصلاتی استان کهکیلویه و بویر احمد در ترانزیت کالای قاچاق افزود : این استان در مسیر ترانزیت کالای قاچاق قرار دارد و نیازمند ایجاد ساختار مستقل سازمان اموال تملیکی در آن بود که بتوانیم مبارزه موثرتری را با پدیده قاچاق کالا داشته باشیم که خوشبختانه محقق شد و تصریح کرد به حمداله طی سالهای اخیر مبارزه خوبی برای مقابله با ورود کالای قاچاق صورت پذیرفته و یکی از مصادیق آن کاهش ۹۰ درصدی ورود میوه های قاچاق خارجی به بازارهای مصرف است که تهدید جدی برای سلامت مردم به شمار می رفت .

همچنین بخوانید

وی با اشاره به شیوه های فرار از مجازات قاچاقچیان افزود : قاچاقچیان پس از آنکه به دام مامورین انتظامی می افتند ، با ترفند بلاصاحب بودن کالا ، از زیر بار مجازات قانونی فرار می کنند و موجب می گردد خطر پذیری قاچاق کالا برای آنان کاهش یابد ، و ضرورت دارد در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ گردد.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در ادامه افزود : کنترل های فیزیکی همیشه پاسخگو نیست و راه اصلی مبارزه با قاچاق کالا ، هوشمند سازی سیستم های کنترلی و نظارتی است و با اتصال سامانه دستگاههای فعال در امر مبارزه با قاچاق کالا به سامانه جامع اموال تملیکی، نظارت موثرتری را در این زمینه خواهیم داشت .

دکتر خادمی استاندار کهکیلویه و بویر احمد با تقدیر از پیگیری مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در ایجاد ساختار آن سازمان در این استان افزود : استان کهکیلویه و بویر احمد در مسیر ترانزیت کالای قاچاق قرار گرفته است که انشااله با استقرار این اداره ، مبارزه با قاچاق کالا ، موثرتر از گذشته ادامه خواهد داشت و خاطر نشان کرد : از کلیه امکانات استانی برای راه اندازی اداره اموال تملیکی استفاده خواهیم کرد .

خادمی با اشاره به مشکلات خودروهای حامل قاچاق افزود : خودروهای شوتی یا خودروهای حامل کالای قاچاق که رانندگان آن بدون رعایت قوانین رانندگی و با سرعت غیر مجاز در جاده های مراصلاتی حرکت می کنند موجب نا امن کردن جاده ها و بروز تصادفات پر خطر برای مردم گردیده اند که این موضوع نیز از معضلات جدی قاچاق کالا در این استان است .

استاندار کهکیلویه و بویراحمد در ادامه افزود : موضوع قاچاق کالا در شان جمهوری اسلامی نیست و ما جزو معدود کشورهایی هستیم که هنوز با این معضل دست و پنجه نرم میکنیم و ضرورت دارد مقررات مربوط به واردات کالا تسهیل گردد تا شاهد کاهش قاچاق کالا شویم.

منبع:روابط عمومی سازمان اموال‌تملیکی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا