بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

کدام بانک‌ اپلیکیشن‌ بهتری دارد؟

اپلیکیشن‌های بانکی و پرداخت استفاده مردم از خدماتی مانند انتقال وجه، پرداخت قبوض، خرید بسته اینترنت، خرید شارژ و… را آسان‌تر کرده‌اند و مردم با استفاده از آنها می‌توانند به‌آسانی بسیاری از امور بانکی و پرداختی خود را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت،  دسترسی‌هایی که اپلیکیشن‌های پرداختی بانک‌ها ارائه می‌دهند گسترده‌تر از اپلیکیشن‌های پرداختی غیربانکی است. خدماتی که بانک‌ها توسط اپلیکیشن‌های پرداختی خود ارائه می‌دهند، متفاوت هستند و مختص کاربران و مشتریان خودشان است. در این گزارش نگاهی به دسترسی‌ها و امکانات چهار اپلیکیشن بانک‌‌های ملی، ملت، تجارت و سامان داشتیم.

همراه بام ملی (بانک ملی)

همراه بام ملی (بانک ملی)

برنامه همراه بام ملی ویژه کاربران بانک ملی طراحی شده است. این برنامه شامل پنج قسمت «کارت‌ها»، «حساب‌ها»، «بام»، «تسهیلات» و «همه» است.

همچنین بخوانید

همه

این بخش شامل بیست و سه قسمت است که شامل صورت حساب، انتقال پول از حساب، تایید انتقال پول، تاریخچه انتقال پول، کارت به کارت، تاریخچه کارت به کارت، مانده کارت، مدیریت قبوض، پرداخت قبوض، تاریخچه پرداخت قبض، پرداخت اقساط تسهیلات، صورت حساب تسهیلات، افزودن تسهیلات دیگران، استعلام برگه چک، خرید شارژ مستقیم، خرید بسته اینترنت، شارژ خودکار، نیکوکاری، دفترچه تماس، فعال‌سازی رمز پویا، افتتاح حساب، تنظیمات حساب و عرضه سهام دولت است.

در بخش صورت حساب‌ می‌توان تاریخچه کل تراکنش‌ها و صورت حساب‌ها را مشاهده کرد. در بخش تاریخچه کارت به کارت می‌توان تمام کارت به کارت‌های انجام شده را مشاهده کرد؛ همچنین در این قسمت می‌توان تراکنش‌ها را در یک بازه زمانی مشاهده کرد و آن‌ها را بر اساس نزولی و صعودی‌بودن مرتب کرد. در بخش قبوض می‌توان قبض‌ را به دو صورت با شناسه‌ها یا با اسکن قبض، پرداخت کرد. در بخش شارژ می‌توان برای اپراتور‌های ایرانسل، همراه اول و رایتل شارژ خریداری کرد و در بخش بسته اینترنت نیز می‌توان برای اپراتور‌های ایرانسل و همراه اول بسته خریداری کرد. در بخش شارژ خودکار می‌توان برای شماره موبایل مورد نظر با مشخص کردن سقف ماهانه و مبلغ شارژ پس هر بار اتمام شارژ، به صورت خودکار برای کاربر شارژ خریداری کرد. در بخش نیکوکاری کاربران می‌توانند برای کمیته امداد، موسسه محک، ستاد دیه، بهزیستی، هلال احمر و… واریز انجام دهند. در بخش دفترچه تماس برای کاربران پرتکرار می‌توانید شماره کارت، حساب و شبا آنها را ذخیره کنید. در قسمت عرضه سهام دولتی می‌توان سهام‌های دولتی را خریداری کرد. در بخش افزودن تسهیلات می‌توان با وارد کرن شماره تسهیلات دیگران برای تسهیلات بانک ملی و دیگر بانک‌ها قسط دیگران را پرداخت کرد. در بخش تنظیمات برنامه می‌توان حالت شب را انتخاب کرد و برای ورود به برنامه الگو یا اثرانگشت تعریف کرد.

تسهیلات

در این بخش تمام تسهیلات دریافت شده از بانک را می‌توان مشاهده کرد و در این بخش سه قسمت «پرداخت»، «صورت‌حساب» و «جزییات» وجود دارد که قسمت پرداخت برای پرداخت قسط‌های دریافت شده است. در قسمت صورتحساب می‌توان شماره تسهیلات، نام صاحب تسهیلات، ریز تراکنش‌ها، جزییات پرداخت و جزییات تسهیلات را مشاهده کرد.

بام

این قسمت شامل شش بخش «کارت به کارت»، «انتقال پول»، «خرید شارژ»، «پرداخت تسهیلات»، «مدیریت قبوض»، «سایر خدمات» و «مخاطبین پرتکرار» است. در همین بخش می‌توانید اطلاعات و موجودی کارت‌هایی که دارید را مشاهده کنید.

حساب‌ها

این بخش همه حساب‌های کاربر را نمایش می‌دهد و شامل سه بخش همه حساب‌ها، کوتاه‌مدت و قرض‌الحسنه است.

کارت‌ها

این بخش شامل سه قسمت کارت به کارت، مانده کارت و بیشتر است. قسمت بخش بیشتر شامل دو بخش تاریخچه کارت به کارت و پرداخت قبض است.


همراه بانک ملت

همراه بانک ملت

برنامه همراه بانک ملت ویژه کاربران بانک ملت طراحی شده است. این برنامه شامل سه بخش اصلی «خدمات»، «بایگانی» و «سایر» است.

خدمات

بخش خدمات شامل سه قسمت خدمات سپرده، تسهیلات و کارت است. در بخش خدمات سپرده می‌توان موجودی حساب را مشاهده کرد. در این بخش می‌توان از قسمت گردش حساب‌ها، تا ۱۰۵ گردش آخر تا یکسال قبل از روز جاری را مشاهده کرد. در بخش سرویس‌ها ۹ قسمت انتقال وجه، پرداخت قبوض، خدمات شارژ، بانک پرداخت، مدیریت چک، صدور ملت کارت متمرکز، واریز حساب سازمان‌ها، نیکوکاری و صندوق سرمایه‌گذاری مالی یکم وجود دارد.

بایگانی

این بخش شامل هشت قسمت انتقال وجه، پرداخت قبوض، بازپرداخت، خدمات شارژ، خدمات کارت، بانک پرداخت، مدیریت چک و سایر است که اطلاعات تراکنش‌ها و فعالیت‌های انجام شده در این بخش‌ها ذخیره می‌شوند.

سایر

این بخش شامل اطلاعات هویتی و تمام خدماتی که برنامه در اختیار کاربر می‌گذارد، است. این خدمات شامل انتقال وجه، ثبت درخواست فروش سهام عدالت، صندوق سرمایه‌گذاری مالی یکم، واریز به حساب سازمان‌ها، نیکوکاری، پرداخت قبوض، بازپرداخت قسط، خدمات شارژ، مدیریت چک، خدمات کارت، مدیریت بن کارت، مدیریت رمز دوم کارت، بانک پرداخت، استعلام، تنظیمات و امکانات است.

در قسمت انتقال وجه به‌صورت کارت به کارت، حواله بانک ملت، حواله بانکی پایا، حواله بانکی ساتنا، حواله بانک منظم بانک ملت و حواله منظم پایا می‌توان انتقال وجه انجام داد. در قسمت نیکوکاری می‌توان برای کمیته امداد امام خمینی (ره)، جمعیت هلال احمر، موسسه بچه‌های آسمان، بنیاد نیکوکاری سلام و… مبلغی را واریز کرد. در بخش واریز به سازمان‌ها می‌توان برای شرکت‌ هواپیمایی هما، بیمه ما، بیمه تامین اجتماعی و بیمه ایران واریز انجام داد. در بخش پرداخت قبوض قابلیت استعلام قبض برق و همراه اول وجود دارد. در بخش پرداخت می‌توان قبض‌ را به دو صورت با بارکد یا با شناسه پرداخت و قبض، پرداخت انجام داد. در قسمت مدیریت چک می‌توان درخواست دسته چک، تامین موجودی چک برگشتی، استعلام وضعیت چک، گزارش چک‌های واگذاری و رفع سوء اثر چک برگشتی داشت..

همچنین در قسمت خدمات کارت پنج قسمت صدور ملت کارت متمرکز، ابطال ملت کارت متمرکز، اتصال و انفصال حساب، غیر فعال‌سازی کارت و برداشت وجه بدون کارت وجود دارد. بخش مدیریت رمز دوم کارت شامل پنج بخش دریافت رمز دوم ثابت، فعال‌سازی رمز پویا، فعال‌سازی همزمان رمز پویا و ثابت، غیر فعال‌سازی رمز پویا پیامکی و یک کارت وجود دارد..

در بخش تنظیمات این اپلیکیشن نیز می‌توان اندازه قلم، نام کاربری و رمز ورود را تغییر داد و همراه بانک، حساب‌ها‌، تسهیلات، وضعیت پیام‌های مشتری و کارمزد تمدید خودکار را بروزرسانی کرد. از دیگر امکانات این بخش تعیین سقف مانده کیف پول، مدیریت نمایش موجودی حساب و تعریف رمز ورود ساعت هوشمند در اختیار کاربر گذاشته شده است. در بخش امکانات نیز جشنواره همراه بانک ملت، نظرسنجی، دریافت کد شبا، نرخ ارز، نزدیک‌ترین شعبه‌، مدیریت برگزیده‌ها و انتخاب کارت پیش فرض NFC وجود دارد.


همراه بانک تجارت

همراه بانک تجارت

همراه بانک تجارت ویژه کاربران بانک تجارت طراحی شده است. این اپلیکیشن شامل چهار بخش اصلی «حساب‌ها»، «کارت‌ها»، «خدمات» و «حساب کاربری» است.

حساب‌‌ها‌

این بخش شامل ده قسمت موجودی، انتقال وجه، شارژ سیم‌کارت، پرداخت قبوض، گردش حساب‌، بسته اینترنت، نیکوکاری، پرداخت سازمانی، جزئیات، درخواست وجه است. در بخش حساب‌ها برای انتقال وجه می‌توان به چهار صورت پایا، ساتنا، شماره حساب و شماره موبایل واریز انجام داد. در قسمت وارد کردن مبلغ، ماشین حسابی برای دسترسی بیشتر کاربر داخل برنامه طراحی شده است. در قسمت شارژ سیم‌کارت می‌توان به دو صورت شارژ مستقیم و رمز شارژ برای اپراتور‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل شارژ خریداری کرد. بخش پرداخت قبض سه قسمت خدماتی، همراه اول و دو شناسه‌ای دارد. در بخش خدمات می‌توان قبض‌ها را به دو صورت با شناسه پرداخت و شناسه قبض و یا با بارکد پرداخت کرد. در برنامه می‌توان قبض پیامکی را فعال کرد.

در بخش گردش حساب‌ها می‌توان حداکثر ۳۰ گردش آخر را مشاهده کرد؛ اما در قسمت فیلتر‌ می‌توان با انتخاب بازه زمانی، گردش‌ حساب‌های انجام شده را در بازه مشخص‌شده، مشاهده کرد. کاربران می‌توانند بسته‌ اینترنت برای TD-LTE و همراه برای اپراتور‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل خریداری کنند. در بخش نیکوکاری نیز می‌توان برای ۹ ستاد و سازمان نیکوکاری محک، سازمان بهزیستی، آسایشگاه کهریزک، برنامه جهانی غذا، کمیته امداد امام خمینی (ره) و… واریز انجام داد. در قسمت پرداخت سازمانی نزی می‌توان برای سازمان تامین اجتماعی، بیمه تجارت نو، بیمه پارسیان، بیمه البرز و… واریز انجام داد. در بخش جزئیات می‌توان مسدودی حساب، استعلام مسدودی، پیامک لحظه‌ای و دیگر اطلاعات را مشاهده کرد. در این اپلیکیشن امکان درخواست وجه وجود دارد که می‌توان برای دیگران این درخواست را با داشتن شماره موبایل شخص موردنظر ارسال کرد.

خدمات

این بخش شامل ۹ قسمت استعلام چک، مدیریت چک، مدیریت مقصد‌ها، شعب اطراف من، سوابق تراکنش، مدیریت اقساط، خدمات رمز پویا، مدیریت گروه‌ها و تبدیل‌ها است. در بخش سوابق تراکنش می‌توان انتقال وجه‌، پایا، موجودی و… را مشاهده کرد. در بخش تبدیل نیز می‌توان شماره حساب یا شبا بانک‌های تجارت، سامان، دی، سپه، صادرات، ملت و… را به شماره شبا یا حساب تبدیل کرد.

حساب کاربری

بخش حساب کاربری شامل چهار قسمت راهنما، درباره ما، تنظیمات و ارسال نظر است. در قسمت تنظیمات می‌توان رمز ورود، رمز همراه بانک، فعالسازی اثرانگشت، تکانک (قابلیت گرفتن شارژ با تکان دادن موبایل) را فعال کرد و یا آنها را تغییر داد.


موبایلت (بانک سامان)

موبایلت (بانک سامان)

موبایلت ویژه کاربران بانک سامان طراحی شده است اما افرادی غیر از کاربران بانک سامان نیز می‌توانند از این برنامه با امکانات کمتر استفاده کنند. این برنامه شامل پنج بخش اصلی «داشبورد»، «انتقال وجه»، «موبایلت»، «پرداخت» و «سایر» است.

داشبورد

در بخش داشبورد وضعیت سپرده کاربر نمایش داده می‌شود که در این بخش مقدار کل برداشت و واریز هر ماه به‌صورت جداگانه به صورت عددی و نموداری وجود دارد. در قسمت برداشت و واریز طریقه پرداخت و واریز وجه نقد به صورت درصدی تفکیک شده است و کاربر با کلیک کردن روی هر بخش می‌تواند لیست تراکنش‌های مربوطه را مشاهده کند و با کلیک کردن دوباره روی هر تراکنش می‌تواند تاریخ، ساعت، مقدار و دیگر اطلاعات هر تراکنش را مشاهده کند؛ همچنین کاربر می‌تواند برای هر تراکنش یادداشت و شرحی نیز بنویسد.

انتقال وجه

در این بخش می‌توان انتقال وجه را به چهار صورت به کارت، به سپرده، پایا و سانتا انجام داد که در حال حاضر در این برنامه ۱۷ بانک مبدأ تحت پوشش هستند. در این بخش عدد پرداختی به دو صورت ریال و تومان نمایش داده می‌شود.

موبایلت

این بخش دو قسمت کارت‌ها و سپرده‌ها دارد که بخش کارت‌های آن قابلیت افزودن کارتی به غیر از کارت بانک سامان را نیز دارد و می‌توان تراکنش‌های هر کارت را مشاهده کرد؛ اما موجودی و اطلاعات بیشتری از کارت‌هایی غیر از سامان نمایش داده نمی‌شود. در قسمت سپرده که مختص کارت‌های بانک سامان است شماره حساب و شماره شبا وجود دارد.

پرداخت

بخش پرداخت شامل هفت بخش بسته اینترنت، شارژ سیم‌کارت، پرداخت قبض، پرداخت با شناسه، کارت هدیه، سوابق پرداخت و سرمایه‌گذاری است. در بخش بسته اینترنت فقط برای اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل می‌توان بسته اینترنت خریداری کرد. در بخش شارژ برای اپراتور‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل می‌توان شارژ خریداری کرد. در بخش پرداخت قبوض می‌توان قبض آب و فاضلاب، برق، گاز، تلفن ثابت، تلفن همراه، شهرداری، تخلف خودرو و سایر قبوض را به دو صورت با شناسه قبض و پرداخت یا بارکد پرداخت کرد. در قسمت پرداخت با شناسه می‌توان به دو طریق با بارکد یا با شناسه واریز کرد. بخش هدیه در حال حاضر برای شهر تهران فعال است و در این قسمت می‌توان کارت هدیه از ۱۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان درخواست داد. بخش سوابق پرداخت برای مشاهده تراکنش‌های انجام شده در سه بخش قبوض خدماتی، شارژ سیمکارت و بسته اینترنت طراحی شده است. بخش سرمایه گذاری نیز برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم به وسیله مانو برای کاربران ایجاد شده است.

سایر

این بخش شامل حساب کاربری، دسته چک‌ها، تسهیلات بانکی، پایانه‌های فروشگاهی، سپرده‌های منتخب، محاسبه شبا، تنظیمات امنیتی، بروزرسانی، شعب بانک سامان، مرکز پشتیبانی، قوانین و مقررات وجود دارد.


 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا