بین الملل

گازپروم به دنبال احداث ۲ خط لوله انتقال گاز دیگر به چین است

غول گاز روسیه، گازپروم، به دنبال احداث دو خط لوله جدید انتقال گاز به چین است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، غول گاز روسیه، گازپروم، به دنبال احداث خط لوله انتقال گاز نیروی سیبری به چین، حالا در نظر دارد دو خط لوله دیگر برای انتقال گاز به این کشور احداث کند.

طبق اعلام این شرکت، یکی از این خط‌لوله‌ها مستقیم بوده و ظرفیت آن سالانه ۳۰ میلیارد متر مکعب خواهد بود و دیگری از مغولستان عبور می‌کند (پاور آو سایبریا ۲) و ظرفیت آن ۵۰ میلیارد متر مکعب در سال خواهد بود.

گازپروم اعلام کرد: ما در حال امکان‌سنجی احداث یک خط‌لوله با ظرفیت ۳۰ میلیارد متر مکعب در سال از میادین گازی غرب سیبری به بخش غربی مرز چین و روسیه هستیم. ما در حال حاضر در حال مذاکره در مورد شرایط خرید و فروش با سی‌ان‌پی‌سی چین هستیم.

در دسامبر ۲۰۱۹ صادرات مستقیم گاز روسیه به چین با خط‌لوله «پاور آو سایبریا» (نیروی سیبری) آغاز شد. گازپروم در نظر دارد امسال ۵ میلیارد مترمکعب گاز به چین صادر کند و این میزان را در سال آینده به ۱۰ میلیارد متر مکعب رسانده و در سال ۲۰۲۲ به ۱۵ میلیارد متر مکعب افزایش دهد. این شرکت در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵ صادرات گاز از این خط لوله را به ظرفیت طرح ۳۸ میلیارد متر مکعب در سال برساند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا