امور زیربناییراه و ساختمان

ارائه اراضی ۹۹ ساله به سازندگان مسکن استیجاری

وزیر راه و شهرسازی از ارائه اراضی ۹۹ ساله به سازندگان مسکن استجیاری خبر داد و گفت: دستورالعمل اجاره‌داری حرفه‌ای را تدوین کرده‌ایم و در مراحل نهایی قرار دارد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران و در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی در ساختمان با اشاره به صحبت‌های سازمان امور مالیاتی مبنی بر اینکه بسیاری از مالکان شناسایی شده نسبت به خالی بودن خانه خود معترض هستند و از ۱۰۹ هزار خانه شناسایی شده فقط ۲ درصد به صورت واقعی خالی بوده است، گفت: تمام آمار و اطلاعات راستی‌آزمایی می‌شود و هر مالکی که نسبت به این موضوع اعتراض دارد می‌تواند با مدارک و اسناد مورد نیاز به ادارات راه و شهرسازی استان خود مراجعه کند تا اگر ادعای به حقی داشت از لیست خانه‌های خالی حذف شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت برخی از مصالح ساختمانی گفت: مدیریت بازار و کنترل قیمت‌ها وظیفه وزارت صنعت است طبیعی است که تمام قیمت‌های مصالح ساختمانی بررسی می‌شود و جزو کالاهایی هستند که سازمان تعزیرات و سازمان حمایت آنها را رصد می‌کند و مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: برای برخی از مصالح ساختمانی الزام شده است که باید در بورس عرضه شوند و با توجه به برخی از اقدامات التهابی، معتقدم اتخاذ تصمیمات جدیدی که از سوی وزارت صمت بوده فاصله قیمتی بازار و بورس درباره مصالح ساختمانی کاهش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از ارائه اراضی ۹۹ ساله به سازندگان مسکن استجیاری خبر داد و گفت: دستورالعمل اجاره‌داری حرفه‌ای را تدوین کرده‌ایم و در مراحل نهایی قرار دارد.

وی افزود: از دیگر اقدامات این است که اقساط تسهیلات در این حوزه را از پنج سالا به ۱۰ سال رساندیم سازندگان می‌توانند اراضی مورد نظر را از دولت قسطی خریداری کنند و سا خت و ساز مسکن استیجاری کلید بخورد.

اسلامی همچنین درباره ساخت و ساز واحدهای ۳۰ متری در تهران گفت: ملاک اجرای پروژه‌های ساختمانی الگوی مسکن است که برای تهران ساخت خانه‌های متوسط ۷۵ متری است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا