صنعت، معدن، تجارت

سهمیه مواد اولیه ۲۵ تولیدکننده خاطی ماسک قطع شد

یک مقام مسئول با بیان اینکه ظرفیت تولید روزانه ۲۱ میلیون ماسک را داریم، گفت: سهمیه مواد اولیه ۲۵ واحد خاطی تولیدکننده ماسک قطع شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صمت، اسماعیل مهدی‌پور اظهار داشت: ظرفیت تولید مواد اولیه ماسک امروز به گونه ای است که می تواند تولید روزانه ۲۱ میلیون ماسک اعم از صنعتی، صنفی و کارگاهی را در کشور پوشش دهد.

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: از ابتدای شهریورماه سال جاری مسئولیت ستاد لجستیکی کرونا به سازمان حمایت واگذار شده است.

وی افزود: سازمان حمایت پس از واگذاری این مسئولیت نشستی با سازمان غذا و دارو به نمایندگی از وزارت بهداشت برگزار کرد و از سازمان مزبور خواست نیاز مراکز درمانی و داروخانه ها به ماسک و همینطور واحدهای منتخب واجد شرایط تولیدکننده ماسک را اعلام تا متناسب با نیاز برای تامین مواد اولیه واحدها برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

مهدی پور تصریح کرد: طبق اعلام سازمان غذا و دارو نیاز مراکز درمانی و داروخانه ها در روز چهار میلیون ماسک است.

وی ادامه داد: فهرست واحدهای منتخب به شرکت‌های تامین کننده مواد اولیه ارسال شده تا بر اساس اولویت مواد اولیه در اختیار آنها قرار گیرد.

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: متناسب با تولیدات هر یک از این شرکت ها مواد اولیه مورد نیاز به صورت روزانه در اختیار قرار می‌گیرد و اطلاعات آنان نیز در سامانه جامع تجارت ثبت می شود.

وی افزود: هر کدام از شرکت های تولیدکننده اگر متناسب با مواد اولیه دریافت شده، ماسک تولید نکنند و یا آن را به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل ندهند سهمیه متعلق به آنان قطع و پرونده آنها به مراکز قضایی ارسال می شود البته از طرفی واحدهای دیگر جایگزین واحدهای خاطی خواهند شد.

مهدی پور بیان داشت: تاکنون سهمیه ۲۵ واحد خاطی قطع و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی ادامه داد: اطلاعات واحدهای تولید کننده پارچه و ماسک در سامانه تجارت ثبت تا امکان رصد و پایش وجود داشته باشد.

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان یادآورشد: مسئولیت زنجیره توزیع ماسک با سازمان غذا و دارو است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا