صنعت، معدن، تجارت

صادرات ۶۲۰ میلیون دلاری تجهیزات ساختمانی به آفریقا طی سال ۹۸

یک مقام مسئول با بیان اینکه بازار آفریقا ظرفیت خوبی برای صادرات تجهیزات و لوازم ساختمانی است، گفت: پارسال ۶۲۰ میلیون دلار صادرات لوازم ساختمانی به آفریقا داشتیم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن در نشست میز توسعه صادرات مصالح، تجهیزات و لوازم ساختمانی ایران به آفریقا، مهم‌ترین مشکلات صادرات مصالح، تجهیزات و لوازم ساختمانی به کشورهای آفریقایی را مسئله برگشت پول، حمل و نقل منظم و رقابتی، ناشناخته بودن بازارهای آفریقایی، سختی برقراری ارتباط با طرف‌های آفریقایی و ریسک‌های بالای حضور در کشورهای آفریقایی عنوان کرد.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان‌توسعه تجارت ایران ادامه داد: در این جلسه روند صادرات و واردات مصالح، تجهیزات و لوازم ساختمانی توسط کشورهای آفریقایی از جهان، روند صادرات محصولات مذکور از ایران به آفریقا و جهان و مزیت‌ها و فرصت‌های صادرات به کشورهای آفریقایی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: معرفی خدمات و تسهیلات قابل ارائه توسط سازمان توسعه تجارت ایران، راه‌های شناسایی و نحوه ورود به بازار محصولات مذکور در کشورهای آفریقایی، طرح موضوعات و مشکلات توسط شرکت‌های خصوصی در زمینه ورود به بازار آفریقا و معرفی خدمات قابل ارائه توسط شرکت‌های کشتیرانی به تجار و امکان راه‌اندازی خط منظم به بنادر آفریقای جنوبی، مصر، الجزایر و غرب آفریقا در آینده نزدیک از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی بیان داشت: کشورهای آفریقایی در زمینه محصولاتی مانند سیم و کابل، کاشی و سرامیک، شیشه تخت، سنگ ساختمانی، کلید و پریز، چینی و سرامیک، شیرآلات بهداشتی، وان و دوش، ظرف‌شویی، در و پنجره، لوستر، سینک لوله و پروفیل حدود ۱۰ میلیارد دلار از جهان واردات دارند.

پیلتن گفت: چین با ۲.۲۷۴ میلیون دلار، اسپانیا با ۱.۰۴۵ میلیون دلار، ایتالیا با ۶۹۸ میلیون دلار، هند با ۳۹۱ میلیون دلار، فرانسه با ارزش ۳۶۵ میلیون دلار، ترکیه با ۳۵۷ میلیون دلار، بلژیک با رقم ۳۵۰ میلیون دلار، آفریقای جنوبی با ۳۲۱ میلیون دلار، آلمان به ارزش ۳۱۴ میلیون دلار و مصر با ۲۶۱ میلیون دلار مهم‌ترین صادرکنندگان محصولات مذکور به قاره آفریقا در سال ۲۰۱۹ هستند.

یادآور می‌شود، ایران در سال ۱۳۹۸ حدود ۶۲۰ میلیون دلار از محصولات مذکور را به جهان صادر کرده که در این میان سهم قاره آفریقا حدود ۲ میلیون دلار بوده است.

جلسه میز صادرات مصالح و لوازم ساختمانی به آفریقا با حضور جعفر برمکی، سفیر ایران در کنیا و نمایندگان شرکت‌های کشتیرانی (حافظ دریا، سپید و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) و بخش خصوصی، در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا