بین الملل

سقوط ۹۶ درصدی سفر هوایی اروپا در سه ماهه دوم

یورواستات در گزارش جدید خود اعلام کرد تعداد مسافران هوایی اتحادیه اروپا در سه ماهه دوم امسال سقوط شدیدی داشته و ۹۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شین‌هوا، یورواستات در گزارش جدید خود اعلام کرد تعداد مسافران هوایی اتحادیه اروپا در سه ماهه دوم امسال سقوط شدیدی داشته و ۹۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر شده است.

در این گزارش آمده است محدودیت‌های وضع شده برای مقابله با ویروس کرونا باعث شده است تا میزان ریزش مسافران هوایی در ۱۹ کشور عضو اتحادیه اروپا که داده‌های آنها در دسترس است، بین ۹۶ درصد تا ۹۹ درصد شود.

در این میان اسپانیا بیش از همه آسیب دید و از آوریل تا جولای ۲۰۲۰ دوره ۶۱.۶ میلیون نفر یا ۹۹ درصد از مسافران هوایی خود را از دست داد.

پس از اسپانیا آلمان با از دست دادن ۵۹.۱ میلیون (۹۷ درصد)، فرانسه با ۴۴.۲ میلیون (۹۷ درصد) و ایتالیا با ۴۲.۶ میلیون (۹۸ درصد) مسافر هوایی در رده‌های بعدی قرار دارند.

گزارش سازمان بین‌المللی مسافرت هوایی، یاتا، هم نشان داد مسافرت هوایی جهانی در ماه می ۹۸.۳ درصد و در ماه ژوئن ۹۶ درصد نسبت به سال گذشته سقوط کرده بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا