بین الملل

مذاکره روسیه و ترکیه بر سر محدودیت‌های آنتی‌دامپینگ

معاون نخست وزیر روسیه گفت: روسیه و ترکیه در نظر دارند درباره محدودیت‌های آنتی‌دامپینگ انرژی و واردات گوجه‌فرنگی ترکیه در  ۱۸ تا ۲۷ آگوست(۲۷مرداد تا ۵شهریور) در ازمیر ترکیه مذاکره می‌کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک،  آرکادای دیورکویچ گفت: موضوعات مورد مذاکره ما تقریبا با همیشه یکسان است. در این مذاکرات هم موضوع انرژی و هم محدودیت‌های خاص صنعتی مورد بررسی قرار خواهند گرفت. ما با آنچه مشاوران در مورد تک تک ابزارهای آنتی‌دامپینگ که قبلا معرفی شده بودند، توصیه کردند، توافق کرده‌ایم.

تجارت روسیه و ترکیه از سال ۲۰۱۶ پس از این که دولت روسیه صادرات مواد غذایی به ترکیه را در پاسخ به سرنگون کردن جنگنده روسی در آسمان سوریه توسط جنگنده‌های ترکیه در ۲۰۱۵، ممنوع کرد، با مشکلات مهمی روبرو شده است. در ماه مارس، اتحادیه ملی صادرکنندگان محصولات کشاورزی روسیه (NAEAP) اعلام کرد که مقامات ترکیه‌ای فرآیند صدور مجوز واردات محصول غلات روسیه و روغن‌های گیاهی آن را در ۱۵ مارس تعلیق کرده‌اند.

در ماه می پوتین با اردوغان در سوچی دیدار کرد و دو طرف توافق کردند که محدودیت‌های تجاری دوجانبه را تسهیل کنند. هرچند روسیه اصرار دارد که محدودیت واردات گوجه فرنگی از ترکیه را حفظ کند و معرفی مجدد رژیم بدون ویزا برای افراد با ملیت ترکیه‌ای را به تعویق بیاندازد. همچنین در ماه می صادرکنندگان ترکی تصمیم گرفتند سهم واردات کشاورزی روسیه را محدود کنند اما یک هفته بعد این محدودیت برداشته شد.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا