ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

افزایش ۶۰ درصدی صدور پروانه دفاتر پیشخوان

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب رگولاتوری از صدور ۱۰۸ پروانه جدید دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ICT روستایی در شش ماهه اول سال ۹۹ خبر داد و اعلام کرد: این آمار نسبت به سال گذشته رشد ۶۰ درصدی داشته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، دفاتر پیشخوان خدمات دولت در راستای اجرایی شدن دولت الکترونیک، تسهیل ارایه خدمات الکترونیک به مردم و کاهش فساد در دستگاه‌های اداری راه‌اندازی شدند. تمام دستگاه‌های اجرایی دولتی نیز موظف شدند تا خدمات الکترونیکی خود را به این دفاتر واگذار کنند. رگولاتوری نیز سامانه رتبه‌بندی‌ دفاتر پیشخوان را راه‌اندازی کرد با این هدف که با استفاده از آن می‌توان از حقوق دفاتر دفاع کرده و جلوی رانت و اعمال سلیقه شخصی در واگذاری خدمات به دفاتر را گرفت.

در این راستا به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حمید یوسف‌پور با اشاره به وجود ۷۸۹ دفتر پیشخوان در استان‌های گیلان، قزوین و زنجان، گفت: فعالیت این دفاتر باعث کاهش چشمگیر مراجعه مردم به دستگاه‌های خدمت‌دهنده، کاهش ترددهای شهری، تسهیل در دریافت خدمات و … شده است.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به شکایات ثبت‌شده در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۹۵، عنوان کرد: در شش ماهه اول سال جاری، ۴ هزار و ۹۶۷ شکایت در حوزه فعالیت منطقه شمال غرب رگولاتوری در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۹۵ ثبت شده است که ۱۷۰ شکایت مربوط به عملکرد دفاتر پیشخوان می‌شود.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب رگولاتوری درباره موضوعاتی که در مورد آنها شکایت ثبت شده است، اظهار کرد: از شکایات ثبت‌شده در این سامانه، ۲۹۶۲ شکایات درباره ارتباطات ثابت، ۱۶۶۲ شکایات درباره ارتباطات سیار، ۱۱۱ شکایت درباره خدمات پستی و ۶۲ شکایت درباره تداخلات فرکانسی است که با اقدامات صورت‌گرفته ۴۳۶۷ شکایت یعنی ۸۸ درصد شکایات بررسی و پاسخ داده شده است.

یوسف‌پور دلایل بروز مشکلات در بخش ارتباطات سیار را زمان‌بر بودن اصلاح و بهینه‌سازی شبکه تلفن همراه دانست و افزود: علاوه بر این، عواملی مانند سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی و فرسوده بودن شبکه کابل مسی از جمله دلایل بروز مشکلات در بخش ارتباطات ثابت است.

وی یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده در منطقه شمال غرب رگولاتوری را شناسایی و رفع منشا ۶۲ مورد تداخل فرکانسی عنوان کرد و گفت: عمده مشکلات تداخلات فرکانسی ایجادشده در این منطقه به استفاده غیرمجاز از تکرارکننده‌های غیراستاندارد باندهای فرکانسی تلفن همراه مربوط می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا