صنعت، معدن، تجارت

احیا و فعال سازی ۱۴۷ معدن در سراسر کشور از ابتدای سال ۹۹

گزارش ۷ ماهه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس نشان می دهد که از ابتدای امسال ۱۴۷ معدن در سراسر کشور راه اندازی مجدد شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایمیدرو، در این مدت ۶۷۲ معدن در سراسر کشور و در قالب برنامه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس شناسایی و اولویت بندی شده اند.

در این مدت و در قالب طرح احیا و راه اندازی مجدد معادن کوچک مقیاس در سراسر کشور، روی ۱۹۴ معدن، اقدام کلینیکی شده است.

براساس این گزارش از ابتدای سال ۹۹ تا پایان مهر ماه، ۶۴ معدن به صورت مستقیم و ۸۳ معدن از طریق فراهم کردن زیرساخت های لازم، احیا، فعال سازی و توسعه یافته اند.

همچنین، اقدامات مربوط به صدور جواز تاسیس، افزایش ظرفیت و تامین مواد اولیه برای ۱۲ واحد فرآوری از ۲۵ واحد هدفگذاری شده برای امسال انجام شده است.

احیا، فعال سازی و توسعه ۲۹۳ معدن از ابتدای طرح تاکنون

از ابتدای فروردین ۹۸ تا پایان مهر امسال، ۲۸۰۰ معدن شناسایی و اولویت بندی شده و روی ۱۲۱۴ معدن، اقدام کلینیکی شده و ۲۹۳ معدن، احیا، فعال سازی و توسعه یافته است.

برگزاری ۶۰ کارگروه استانی احیای معادن کوچک

در ۷ ماهه ۹۹، بیش از ۶۰ جلسه کارگروه استانی از طریق ویدئو کنفرانس و حضور در استان ها و ۲ جلسه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی (استان اصفهان و ایمیدرو) برگزار شده است.

همچنین در این مدت، بیش از ۲۲ جلسه با طرف های تفاهم نامه سرمایه گذاری، ۱۵جلسه شورای هماهنگی، ۱۵ جلسه داخلی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس و نیز ۱۳ جلسه با محوریت واگذاری هدفمند معادن در بورس به منظور تامین مالی برگزار شده است.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا