انرژی

طرح برق امید، کاهش دهنده هزینه‌های زیست محیطی برای کشور

ایسنا/مرکزی نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح برق امید به کاهش هزینه‌ها و آلودگی‌های وارده به محیط زیست کمک می‌کند.

بر اساس اعلام توزیع برق استان مرکزی، محمود احمدی بیغش در آیین افتتاح دفتر برق توره و پروژه نوسازی شبکه فرسوده بخش زالیان اظهار کرد: شرکت توزیع برق استان جزو بزرگترین دستگاه‌های خدمات رسان در استان است و با افتتاح دفتر برق توره با مدیریت دقیق تر قطعا خدمت‌رسانی بهتری به مشترکین صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح برق امید باعث کاهش هزینه‌های کشور خواهد شد، افزود: کاستن از حجم برق مورد نیاز، سرمایه‌گذاری برای توسعه نیروگاه‌ها را کم خواهد کرد و از سویی دیگر می‌تواند هزینه‌های زیست محیطی و آلودگی‌ها را که به دلیل مصرف سوخت و انتشار گاز دی اکسید کربن توسط نیروگاه‌ها به کشور تحمیل می‌شود، کاهش دهد.

همچنین بخوانید

احمدی بیغش بیان کرد: این طرح می‌تواند با تخفیف ۱۰۰ درصدی به گروه‌های کم مصرف، فرصتی مناسب برای سایر مشترکان جهت کاستن و بهینه مصرف کردن برق باشد.

طرح برق امید مشوقی برای صرفه جویی مشترکین

در این آیین مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز با اشاره به اجرای طرح برق امید در استان، گفت: از اول آبان ماه طرح برق امید در سطح کشور اجرا می‌شود که در این طرح مشترکان به سه دسته کم مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند و از این میان بهای برق مصرفی گروه کم‌مصرف با ۱۰۰ درصد تخفیف یعنی به صورت رایگان محاسبه می‌شود.

محمد اله‌داد افزود: کم‌مصرف‌ها به مشترکانی اطلاق می‌شود که از مهرماه تا اردیبهشت ماه متوسط مصرف ماهانه انرژی برق آنها تا ۸۰ کیلووات ساعت و برای ماه‌های گرم(خرداد تا شهریور) تا ۱۰۰ کیلووات ساعت باشد، همچنین خوش مصرف‌ها نیز مشترکانی هستند که در ماه‌های اردیبهشت تا مهر مصرفی بین ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت داشته‌اند و در چهار ماه دیگر سال متوسط مصرف‌شان بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت باشد. مشترکان پرمصرف نیز در ماه‌های گرم بالای ۳۰۰ کیلووات ساعت و در سایر ماه‌های سال بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت مصرف برق دارند.

وی با بیان اینکه ۳۱ درصد از مشترکان برق خانگی استان مرکزی مشمول طرح ملی برق امید هستند، گفت: ارتقای سطح خدمات، سرویس‌دهی مطلوب‌تر و افزایش رضایتمندی مشترکین از اولویت‌های کاری شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی است.

براساس گزارش، آغاز عملیات اجرایی ۱۴ کیلومتر شبکه سیمی ۹ روستای بخش زالیان شهرستان شازند به کابل خودنگهدار با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال انجام می شود و در واقع تبدیل شبکه سیمی فرسوده انرژی به کابل‌های خودنگهدار با هدف خدمات رسانی مطلوب به مشترکان و جلوگیری از سرقت به انجام می‌رسد.

افزایش اطمینان در شرایط جوی نامناسب و اتفاقات ناشی از برخورد اشیای خارجی، رفع ضعف ولتاژ مشترکان، جمع آوری برق‌های غیرمجاز و جلوگیری از سرقت انرژی، توجه به مسائل زیست محیطی با حذف شاخه زنی درختان در تماس با شبکه و کاهش تلفات، از مزایای دیگر اجرای این پروژه است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا