بین الملل

آمریکا تحریم‌ها بر ضد خط لوله گاز نورد استریم ۲ را گسترش داد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد تحریم‌های خود بر ضد پروژه خط‌لوله نورد استریم ۲ را گسترش داده است و حالا شرکت‌هایی که برای این پروژه خدمات یا منابع مالی فراهم کنند تحریم خواهند شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد تحریم‌های خود بر ضد پروژه خط‌لوله نورد استریم ۲ را گسترش داده است و حالا شرکت‌هایی که برای این پروژه خدمات یا منابع مالی فراهم کنند یا تجهیزات آن را به روز رسانی یا نصب کنند و یا کشتی‌هایی که برای لوله‌گذاری دریایی استفاده می‌شوند تحریم خواهند شد.

وزارت خارجه آمریکا در وب‌سایت خود اعلام کرد: فعالیت‌های مرتبط با این پروژه طبق قانون حفاظت از امنیت انرژی اروپا که در سال ۲۰۱۹ به تصویب رسیده است تحریم خواهد شد و این فعالیت‌ها دیگر به ارائه خدمات با تسهیلات یا ارتقای تجهیزات کشتی‌ها و یا تخصیص منابع مالی برای ارتقا و نصب تجهیزات بر روی کشتی‌های مرتبط با این پروژه محدود نخواهد شد.

مقامات آمریکا پیش از این هم بارها و بارها از نورد استریم ۲ انتقاد کرده و تهدید کرده بودند که این پروژه را تحریم خواهند کرد. این در حالی است که هدف از این پروژه انتقال گاز روسیه به آلمان و دریای بالتیک می‌باشد.

در همین زمان طبق گفته وزیر خارجه آمریکا، مایک پومپئو، آمریکا در نظر دارد فروش گاز مایع طبیعی خود به اروپا را تقویت کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا