بین الملل

آمریکا یک مرکز علمی تحقیقاتی روسیه را تحریم کرد

پایگاه اینترنتی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که این کشور تحریم هایی را علیه موسسه علمی تحقیقاتی شیمی و مکانیک روسیه اعمال کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری تاس، پایگاه اینترنتی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که این کشور تحریم هایی را علیه موسسه علمی تحقیقاتی شیمی و مکانیک روسیه اعمال کرده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی بخوانید. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

به گفته این وزارتخانه، محدودیت های اعمال شده در چارچوب قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم (CAATSA) اعمال شده است.

طبق گفته مقامات ایالات متحده، این موسسه “به بدافزار مخرب تریتون” متصل شده است که “به طور خاص برای هدف قرار دادن و دستکاری سیستم های ایمنی صنعتی طراحی شده است”. چنین سیستم هایی باعث خاموش شدن اضطراری تجهیزات در یک شرکت در صورت بروز وضعیت خطرناک می شود، اما این بدافزار می تواند مانع این امر شود.

مسکو بارها چنین ادعاهایی را رد کرده است.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت: دولت روسیه به فعالیت های سایبری خطرناکی به منظور هدف قراردادن ایالات متحده و متحدان ما ادامه می دهد.

وی افزود: دولت آمریکا به دفاع تهاجمی خود از زیرساختهای مهم این کشور در برابر هر کسی که قصد آسیب زدن به آن را داشته باشد، ادامه خواهد داد.

پیش از این، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روسیه را به اقدامات خطرناک در فضای مجازی که امنیت آمریکا و متحدانش را تهدید می کند، متهم کرده بود. وی اعلام کرده بود که واشنگتن از همه ابزارهای احتمالی از جمله تحریم ها استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا