بورسبورس اوراق

دلخوش: دولت از فرصت‌های بازار سرمایه استفاده نکرد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت از فرصت های بازار سرمایه استفاده نکرد، گفت که بخشی از مدیریت بازار سرمایه از مجاری صحیح آن خارج شده و این باعث شده که تحلیل های‌ اقتصادی کمرنگ شده و نگاه ها به بازار سرمایه بیشتر نگاه های سیاسی است.

به گزارش آرمان اقتصادی سید کاظم دلخوش در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس و بعد از قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی درباره بررسی وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و اورق بهادار و وزارت اقتصاد گفت: گزارش  کمیسیون و عملکرد دولت در بورس دارای نقایصی است، اول اینکه چرا اجازه دادید در بازار بورس با قدمت کم آن با تعجیل برخی دستگاه ها بیش از حد پول وارد بازار شود و نابسامانی ایجاد کند. دستپاچگی در پرداخت حقوق کارکنان دولت باعث شد که بخواهید با اقتصاد پایین بورس را به صورت بادکنکی بالا بکشید و این وضعیت را ایجاد کردید.

وی با طرح این سوال که چرا در گزارش کمیسیون اقتصادی بازار سرمایه مستقل از سایر بازارها بررسی نشده است؟، گفت: دولت از فرصت های بازار سرمایه استفاده نکرد، در بازار سرمایه باید شرکت های جدید پذیرفته شود و باید در آن حداکثر محلی برای معاملات دست دوم سهام موجود در نظر گرفته شود. همچنین بخشی از مدیریت بازار سرمایه از مجاری صحیح آن خارج شده و این باعث شده که تحلیل های‌اقتصادی کمرنگ شده و نگاه ها به بازار سرمایه بیشتر نگاه های سیاسی است.

نماینده صومعه سرا اضافه کرد: درباره سهام عدالت هم تشکیک وجود دارد که باید مشکلات سهام عدالت بررسی شود، کمیسیون اقتصادی فراتر از بازار سرمایه به بازارهای  دیگر هم ورود کند. عدم شفافیت در بازار سرمایه کار را به جایی رساند که هر روز بورس متضرر می شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا