بین الملل

بیش از ۷۰۰ اقتصاددان با انتخاب ترامپ مخالفت کردند

بیش از ۷۰۰ اقتصاددان شامل ۷ برنده نوبل اقتصاد درباره انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، هشدار جدی دادند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌ان، بیش از ۷۰۰ اقتصاددان شامل ۷ برنده نوبل اقتصاد در مورد انتخاب مجدد ترامپ هشدار جدی دادند. آنها ریاست‌جمهوری او را حمله مداوم به دموکراسی، پاسخی ناکافی به پاندمی و گسترش خطرناک اطلاعات غلط توصیف کردند.

این اقتصاددانان در نامه‌ای سرگشاده نوشتند: تنها با یک دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ آمریکا را جایی تبدیل کرده که ما دیگر نمی‌شناسیم و با هیچیک از عواقب این کار روبرو نشده است.

این نامه که همچنان تا انتخابات ۳ نوامبر به امضای اقتصاددانان می‌رسد، توسط اقتصاددانان برجسته‌ای نظیر برنده نوبل اقتصاد ۲۰۲۰، پاول میلگروم، برنده نوبل اقتصاد ۲۰۱۶، الیویر هارت، برنده نوبل اقتصاد ۲۰۱۲ الوین روس و جورج آکرلوف برنده نوبل اقتصاد و همسر رئیس سابق فدرال‌رزرو، جانت یلن، امضا شده است.

این اقتصاددانان نوشته‌اند: به این دلایل ما قویاً توصیه می‌کنیم دارندگان آرای الکتورال کاری کنند که کس دیگری نمی‌تواند انجام دهد: دموکراسی خود را با رأی دادن به حذف ترامپ از کاخ سفید پس بگیرند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا