بین الملل

چین با کنار گذاشتن اوراق قرضه آمریکا دلارزدایی را سرعت می‌بخشد

داده‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا نشان می‌دهد چین برای سومین ماه متوالی میزان دارایی‌های خود از اوراق قرضه آمریکا را کاهش داده و آن را به ۱.۰۷ تریلیون دلار رسانده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، داده‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا نشان می‌دهد چین برای سومین ماه متوالی میزان دارایی‌های خود از اوراق قرضه آمریکا را کاهش داده و در اواخر آگوست آن را به ۱.۰۷ تریلیون دلار رسانده است. این پایین‌ترین سطح این ذخایر از مارس ۲۰۱۷ تا کنون است.

اداره تبادلات خارجی چین، سیف، در سال ۲۰۱۵ اعلام کرده بود دارایی‌های دلاری ۵۸ درصد از ذخایر ارزی خارجی چین را تشکیل می‌دهند. این به معنای این است که از کل ذخایر ارزی خارجی ۳.۱۴ تریلیون دلاری چین، ۱.۸ تریلیون دلار آن ذخایر دلاری بوده است.

تحلیل‌گران معتقدند نشانه‌هایی از اینکه چین در حال سرعت دادن به متنوع کردن ترکیب ذخایر خود می‌باشد دیده شده است. امسال میزان خرید اوراق قرضه دولتی ژاپن توسط چین به بالاترین سطح ۳ و نیم ساله رسید و در بازه آوریل تا جولای از ۱.۴۶ تریلیون ین (معادل ۱۳.۸۲ میلیارد دلار) فراتر رفت. این ۳.۶ برابر میزان خریداری شده در بازه مشابه سال گذشته است.

گلوبال تایمز چین در گزارش ماه گذشته خود به نقل از یک اقتصاددان خبر داد که چین می‌تواند دارایی خود از اوراق قرضه آمریکا را ۲۰ درصد کاهش داده و به ۸۰۰ میلیارد دلار برساند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا