انرژی

شائبه پارتی‌بازی در تصمیمات برخی مدیران نفتی در حال پررنگ‌شدن است

ایسنا/بوشهر نماینده دشتستان گفت: بوی اعمال نفوذ سیاسی را در برخی از تصمیمات تخصصی در حوزه پارس جنوبی استشمام می‌کنیم و می‌بینیم مدیرانی که باید تخصصی و کارشناسی تصمیم بگیرند تحت تأثیر فشارهای سیاسی قرار می‌گیرند.

ابراهیم رضایی در پنجمین گزارش ماهانه خود به مردم عنوان کرد: طی یک ماه گذشته اگر چه به خاطر تعطیلات دو هفته‌ای مجلس فعالیت مجلس در مرکز کم بود ولی تلاش‌های گسترده‌ای در حوزه انتخابیه انجام شده است.

وی اضافه کرد: در زمینه سوال از وزرا سوالاتی مطرح شد که شامل سوال از وزیر آموزش و پرورش، دو سوال از وزیر امور خارجه، سوال از وزیر کشور، دو سوال از وزیر اقتصاد، دو سوال از وزیر نفت که یکی از سوالات در مورد عدم بهره‌برداری به موقع از فاز ۱۴ پارس جنوبی بود که بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان ثروت ملت ایران به هدر رفت و می‌شد کارهای زیادی کرد و استانی مثل بوشهر را ساخت.

همچنین بخوانید

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این خسارت‌ها حاصل مدیریت‌های ضعیف و یا مدیریت‌های جناحی است که از کار کارشناسی لازم استفاده نشده و اعتماد به بیگانه و غرب که خسارت‌های زیادی را به کشور وارد می‌کند.

وی ادامه داد: در این مدت درباره به کارگیری نیروهای بومی استان بوشهر در پروژه‌های پارس جنوبی که حق همه جوانان استان است به وزیر نفت تذکر دادیم و خواستار جلوگیری از اعمال نفوذ سیاسی در این زمینه شدیم.

رضایی اضافه کرد: بوی اعمال نفوذ سیاسی را در برخی از تصمیمات تخصصی در حوزه پارس جنوبی استشمام می‌کنیم و می‌بینیم که مدیرانی که باید فنی و تخصصی و کارشناسی تصمیم بگیرند تحت تأثیر فشارهای سیاسی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه شائبه پارتی‌بازی و تبعیض در تصمیمات برخی از مدیران نفتی در حال پررنگ‌شدن است، افزود: به متولیان هشدار دادیم که از همه ابزار لازم برای احقاق حقوق مردم استان بوشهر حتماً استفاده خواهیم کرد. به مسئولین مختلف هم در این زمینه صحبت‌های لازم را کرده و مواردی را گوشزد کرده‌ایم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: به وزرای امور خارجه، کشور، اقتصاد، صمت، راه و… در مورد به‌هم‌ریختگی مرزهای صادراتی کشور و انباشته شدن انبوه کامیون‌ها در مرزها تذکر داده شد.

وی بیان کرد: به وزیر راه در مورد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل کشور، به رئیس جمهور در مورد افزایش بی‌رویه قیمت‌ها تذکر دادیم. شرمنده مردم هستیم که قیمت‌ها به صورت روزانه در حال افزایش است و قدرت خرید مردم در حال کاهش است. در مورد کاهش ارزش پول ملی به رئیس جمهور تذکر دادیم.

رضایی ادامه داد: طی یک ماه اخیر این مسائل فشار زیادی را به مردم ما وارد کرده است و مشکلات زیادی به وجود آورده و سفره مردم را خالی کرده و رفاه مردم را کاهش داده که باید فکری به حال وضعیت مردم شود. امیدواریم در آینده اتفاقات مثبتی در این زمینه بیافتد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به وزیر امور خارجه در مورد لزوم اقدام علیه خصومت‌های آمریکا در مجامع بین‌المللی و برخورد با رفتارهای خصومت‌آمیز تذکر دادیم.

وی با اشاره به تذکر به وزرای کشور و نیرو در مورد حسابرسی غیردقیق در شرکت‌های آب‌وفاضلاب، اظهار کرد: به وزیر اقتصاد در مورد لزوم پرهیز دولت از نگاه دستوری به بازار سرمایه برای حفظ سرمایه‌های مردم تذکر داده شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس خاطرنشان کرد: به وزیر جهاد کشاورزی درباره عدم وابستگی صنایع بخش کشاورزی به بیگانگان تذکر داده شد.

رضایی اضافه کرد: در بحث تحقیق و تفحص هم در مورد قیمت گذاری خودرو و همچنین در زمینه منابع و مصارف قانون هدف‌مندی یارانه‌ها تحقیق و تفحص کلید خورده است.

وی افزود: در حوزه تقنین و قانون‌گذاری هم بحث خرید تضمینی محصولات کشاورزی نهایی شده و طرح حمایت از افشاگران فساد که نقش تأثیرگذاری در تقویت جریان عدالت‌خواهی دارد، یک فوریت آن تصویب شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث کالابرگ الکترونیک نیز در مجلس در دستور کار است که کلیات تصویب شده و امیدواریم در آبان‌ماه جزئیات آن تصویب و به شورای نگهبان ارسال شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه استان بوشهر تصریح کرد: با وزیر نیرو برای تأمین مالی سد دالکی رایزنی و گفت‌وگوهایی داشتیم، راهکارهای مختلف بررسی و پیگیری شد تا مسائل و مشکلات رفع شود.

رضایی در راستای پیگیری مسائل مدارس مخروبه در شهرستان دشتستان و لزوم تأمین تبلت برای دانش‌آموزان، پیگیری مسائل بهداشتی و کرونا، کمبود تجهیزات آموزشی و امکانات مدارس و معیشت و حق مرزی معلمان مذاکراتی را با وزیر آموزش و پرورش داشتیم.

وی افزود: در یک ماه اخیر در دشتستان میزبان دو تن از معاونین وزیر راه بودیم که در جلسات و بازدید میدانی از طرح‌های مختلف راه شهرستان قول‌های برای تکمیل این پروژه‌ها دادند که امیدواریم به زودی شاهد تحقق آنها باشیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بازدید رئیس سازمان راهداری کشور از پروژه‌های شهرستان، محورهای نمازگاه – ارم – بوشکان، سه راهی وحدتیه – سعدآباد، سعدآباد به نظرآقا و برازجان و همچنین مسیر منطقه گیسکان مورد بررسی قرار گرفت که قول مساعد دادند در بهسازی این مسیرها تسریع شود.

وی اضافه کرد: به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و فرماندار دشتستان بازدیدهایی را از پروژه‌های بهداشت و درمان شهرستان داشتیم. یکی از اولویت‌های امروز شهرستان دشتستان تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان است که اهمیت بسیار زیادی دارد. افتتاح مرکز درمانی شبانکاره و کلینیک برازجان هم پیشرفت خوبی داشته‌اند که باید به بهره‌برداری برسند.

رضایی خاطرنشان کرد: بازدیدهایی را از بازار، فضاهای ورزشی، و… داشتیم و گفت‌وگوهایی داشتیم که مسائل را از نزدیک دیدیم و شنیدیم تا بتوانیم تصمیم‌گیری بهتری برای رفع این مشکلات داشته باشیم.

وی بیان کرد: در این یک ماه به هر شش بخش شهرستان دشتستان سر زدیم و مسائل و مشکلات مناطق شهری و روستایی شهرستان را بررسی کردیم و مسائل را از نزدیک بررسی کردیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد پارتی‌بازی در به کارگیری نیروهای فاز ۱۳ و ۲۲-۲۴ پارس جنوبی نیز بیان کرد: از حقوق مردم کوتاه نمی‌آییم و اینگونه نخواهد بود که در قبال دریافت سهمیه‌ای کوتاه بیاییم.

وی تصریح کرد: آن چیزی که در اینجا باید اتفاق بیافتد عدالت است. عدالت را رعایت کنند، قوانین اجرا شود و مصوبات را دور نزنند. تعدادی از مدیران دولتی در این زمینه بد عمل کردند و خیلی بد عمل کردند و مسئولیت این بدعمل کردن بر عهده آنها است و باید پاسخگو باشند.

رضایی با بیان اینکه این افراد باید پاسخگوی بی‌عدالتی ها باشند، افزود: اینها باید مقابل قانون پاسخگو باشند و ما از همه ظرفیت‌های قانونی برای احقاق حق و برقراری عدالت استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: عدالت باید بدون استثنا رعایت شود و سامانه‌ای شفاف وجود داشته باشد و حساب و کتابی داشته باشد و این‌طور نباشد که هر کسی فشاری وارد کرد سهم بیشتری بگیرد. این را قبول نداریم و به همین خاطر جدی خواهیم ایستاد تا مسائل شفاف شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قبلاً هم به مدیران نفتی گفته‌ایم و تذکر داده‌ایم و باز هم می‌گوئیم که متأسفانه شفافیتی دیده نمی‌شود و پارتی‌بازی و تبعیض هم در همین فضای فاقد شفافیت بروز و ظهور می‌کند. از حقوق مظلومان کوتاه نخواهیم آمد.

وی گفت: تذکرهایی زیادی را هم در حوزه وزارت نفت و هم در حوزه پارس جنوبی داشته‌ایم و با مدیران ارشد استان و مدیران حوزه نظارتی استان و قوه قضائیه موضوع را مطرح و پیگیری کرده‌ایم و انشاالله از ظرفیت نظارتی مجلس و سازمان بازرسی استفاده می‌کنیم و همه بخش‌ها را حساس خواهیم کرد و نمی‌گذاریم پارتی بازی به صورت سیستمی انجام شود.

رضایی ادامه داد: از حقوق تک تک جوانان این استان دفاع خواهیم کرد. از حقوق تک تک جوانان جم و کنگان و عسلویه و دیر و همچنین دشتستان، دشتی، تنگستان، بوشهر، گناوه و دیلم دفاع خواهیم کرد و نمی‌گذاریم حقوق این جوانان ضایع شود.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا