بانک و بیمهبیمه

عملکرد درخشان شش ماه ابتدای سال ۹۹ شرکت «بیمه ما»

 

بر اساس اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۶ ماهه منتهی به ۹۹/۰۶/۳۱  (حسابرسی نشده) شرکت بیمه “ما” منتشره در سامانه اطلاع رسانی ناشران، سود خالص هر سهم شرکت بیمه “ما” تا پایان شهریور ماه  ۱۶۰۵ ریال رقم خورده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه خبری بورس۲۴ بر اساس اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۶ ماهه منتهی به ۹۹/۰۶/۳۱ (حسابرسی نشده) شرکت بیمه “ما” که در سامانه اطلاع رسانی ناشران منتشر گردیده است، سود خالص هر سهم شرکت بیمه “ما” تا پایان شهریور ماه  ۱۶۰۵ ریال رقم خورده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل بیش از ۲۸۱% و نسبت به سال ۹۸ بیش از ۲۰۹% رشد داشته است و این در حالی است که پیش بینی می شود روند درآمدهای سرمایه گذاری بعد از افت ناشی از سقوط شاخص کل بورس به مرزهای ۱.۴۰۰.۰۰۰ واحد در یکی دو ماه اخیر مجددا مسیری صعودی را در پیش گیرد.

با توجه به سود خالص شناسایی شده هر سهم به میزان ۱۶۰۵ ریال برای شش ماهه ابتدای سال ۹۹، شاخص EPS (ttm) برای دوره یکساله گذشته منتهی به ۹۹/۰۶/۳۱ با احتساب سرمایه ۴۰۰۰ میلیارد ریالی به رقم ۶۳۹ ریال ارتقا پیدا کرده  که با توجه به قیمت پایانی ۶۲۶۰ ریال برای هر سهم شرکت بیمه “ما” در تاریخ ۹۹/۰۷/۳۰، باعث کاهش P/E شرکت به زیر ۱۰ گردیده که نسبت به P/E بازار  و صنعت بیمه از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار است ، لذا همین امر دلیلی است بر سودآوری و بازدهی مناسب شرکت و همچنین ارزندگی سهام شرکت بیمه “ما” که همیشه موفق به جلب نظر سرمایه گذاران گردیده است.

پیاده سازی فرآیند بهینه سازی پرتفوی سرمایه گذاری و هدایت و تمرکز سرمایه گذاری ها از بخش کم بازده به بخش پر بازده و بخصوص بازار سهام باعث افزایش قابل توجه درآمدهای سرمایه گذاری گردیده که بیش از کل برنامه سال ۹۹ بوده و در ادامه سال نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

از جمله برنامه های شرکت بیمه “ما” که از سال گذشته آغاز و در سال جاری نیز به شکل مطلوب ادامه یافته، تلاش برای حفظ جایگاه واقعی ارزش، نقدشوندگی و شناوری سهام شرکت به منظور صیانت از حقوق و منافع سهامداران و افزایش هر چه بیشتر رضایت مندی ایشان است که این برنامه با اختصاص بودجه مناسب و در چارچوب صندوق اختصاصی بازارگردانی همچنان تقویت شده و با روندی مثبت ادامه خواهد یافت.

در ۶ ماه ابتدای سال بازده پرتفوی سرمایه گذاری به نحو مطلوبی بالاتر از بازده بازار و سایر نهادهای سرمایه گذاری در بازار بوده و این نشاندهنده عملکرد بهینه شرکت در بخش سرمایه گذاری است. با توجه به عملکرد ۶ ماهه سرمایه گذاری و با در نظر داشتن پرتفوی بهینه سرمایه گذاری، وضعیت موجود و برنامه های آتی، پیش بینی می شود که تا پایان سال رکوردهای بی نظیری را در بخش سرمایه گذاری شاهد باشیم.

طی شش ماهه ابتدای سال ۹۹ در عملیات بیمه ای نیز شرکت عملکرد درخشانی داشته و درآمد حاصل از حق بیمه با ۵۵% افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶۴۸۹  میلیارد ریال بالغ گردیده است و ضریب خسارت کمتر از ۷۰ نشان از مدیریت بهینه ریسک و تمرکز بر جذب رشته های کم ریسک در پرتفوی بیمه ای دارد، همچنین با توجه به ثبت سرمایه ۴۰۰۰ میلیارد ریالی در تاریخ ۹۹/۰۷/۰۶ اقدامات لازم در خصوص اخذ مجوز قبولی اتکایی آغاز گردیده است.

عملکرد شش ماهه ابتدای سال ۹۹ و برنامه های توسعه ای شرکت برای ارائه محصولات جدید و تداوم سودآوری از محل فعالیتهای بیمه ای و سرمایه گذاری طی سالهای آتی همگی بشارت از جایگاه ویژه فعلی و آینده روشن این شرکت در صنعت بیمه دارند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا