صنعت، معدن، تجارت

تولید و فروش طلا در چین کاهش یافت

داده های رسمی صنعت طلا در چین نشان داد که طی ۹ ماه نخست سال جاری میلادی، ۲۶۲.۹۳ تن طلا در این کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۲.۴۲ تن یا ۴.۵۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شینهوا، داده های رسمی صنعت طلا در چین که روز سه شنبه منتشر شد نشان داد که طی ۹ ماه نخست سال جاری میلادی، ۲۶۲.۹۳ تن طلا در این کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۲.۴۲ تن یا ۴.۵۱ درصد کاهش یافته است.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط انجمن طلای چین، فروش طلا نیز طی ۹ ماه اول سال جاری میلادی ۲۸.۶۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به ۵۴۸.۰۹ تن رسیده است.

داده های این انجمن همچنین نشان می دهد که میزان فروش طلا و جواهر در بازار چین در دوره ژانویه تا سپتامبر ۳۴۳.۰۸ تن بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۴.۴۳ درصد سقوط کرده است.

در همین مدت، فروش سکه و شمش های طلا با ۱۴.۰۷ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۱۴۲.۵۲ تن رسید، در حالی که فروش طلا برای مصارف صنعتی و سایر محصولات ۲۱.۱۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به ۶۲.۴۹ تن رسید.

با بهبود پایدار اقتصاد داخلی و احیای سریع بازار عروسی ها، فروش طلا در چین اخیراً افزایش یافته است. فقط در سه ماهه سوم، فروش این فلز زرد در چین شاهد رشد ۲۸.۷۱ درصدی نسبت به دوره سه ماهه قبلی بود.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا