امور زیربناییراه و ساختمان

۵۰ درصد پول عوارضی‌های الکترونیکی برنگشت/ مردم قدر این رفاه را بدانند

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان سال عوارضی ۱۴ آزادراه دیگر الکترونیکی می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، محمد اسلامی با اشاره به دریافت عوارض آزادراه‌ها به صورت الکترونیکی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و الزامات ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت راه و شهرسازی تمهیدات مضاعفی داشت تا اینکه تمام آزادراه‌های کشور برای دریافت عوارضی به سیستم الکترونیکی مجهز شوند.

وی ادامه داد: از اواخر سال ۹۷ آزادراه‌های تهران-قم، تهران-قزوین و تهران-ساوه در محدوده پایتخت به سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند و این اقدام در آزادراه‌ها انجام می‌شود.

وزیر راه‌ و شهرسازی در حال حاضر در سه آزادراه تهران-شمال، ادامه همت و پردیس هنوز عوارض به صورت الکترونیکی اخذ نمی‌شود که البته دو آزادراه تهران – شمال و همت به سیستم دریافت عوارض الکترونیکی مجهز شدند و به زودی با هماهنگی‌های حقوقی با سرمایه‌گذاران این آزادراه‌ها دریافت عوارض الکترونیکی در این دو آزادراه به اجرا می‌رسد. آزادراه پردیس هم تا پایان سال امکان پرداخت عوارض الکترونیکی را خواهد داشت.

اسلامی با اشاره به تاخیر در پرداخت عوارضی‌ها توسط مردم در گیت‌های الکترونیکی گفت: پیش از این آزادراه همت – کرج و تهران – شمال هم عوارضی به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود اما مردم کشورمان به این رفاه ارزشمند که باعث صرفه‌وجویی در زمان می‌شد کم توجهی کردند به همین دلیل این دو آزادراه به حالت دریافت نقدی عوارض برگشت.

وزیر راه و شهرازی گفت: ۵۰ درصد از عوارضی ‌های الکترونیکی هنوز پرداخت نشده است به همین دلیل با پلیس راه مذاکراتی شد که این جرائم از طریق قوبض راهنمایی و رانندگی وصول شود.

اسلامی با تاکید بر اینکه از مردم می‌خواهیم قدر این رفاه را بدانند، گفت: امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم با انواع شیوه‌های پرداخت که طراحی شده تاخیر در پرداخت عوارض الکترونیکی نداشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعداد آزادراه‌هایی که به گیت عوارض الکترونیک مجهز می‌شود تاکید کرد: شش آزادراه تا پایان سال به جمع آزادراه‌هایی که به صورت الکترونیک عوارض دریافت می‌کنند اضافه می‌شود همچنین هشت آ‌زادراه دیگر هم درحال تجهیز هستند. اگر بین مردم و سرمایه‌گذاران این آ‌زادراه اعتماد ایجاد شود و مردم همکاری در پرداخت داشته باشند تا پایان سال ۱۴ آزادراه الکترونیک خواهد شد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا