بانک و بیمهبیمه

افزایش تمایل به استفاده از پوشش بیمه‌های کامل

چندی پیش مدیر کل بیمه مرکزی اعلام کرد که وزیر اقتصاد مصمم است مساله حذف مالیات بر ارزش افزوده در بیمه را به سرانجام برساند،‌ مساله ای که در صورت تحقق می تواند از بار مالی بیمه نامه ها بر مشتریان بکاهد.

مهدی حاضری، کارشناس صنعت بیمه در این باره به خبرنگار پایگاه خبری آرمان اقتصادی گفت: بیمه کار خدماتی است و کالا و جنس در آن تبادل نمی شود بنابراین نباید مالیات بر ارزش افزوده از آن اخذ شود.

وی با اشاره به اینکه چندی پیش وزیر اقتصاد در همایش بیمه اعلام کرد که این لایحه به هیات دولت داده شده و از سوی دولت نیز تقدیم مجلس شده و در حال بررسی است، تاکید کرد: حذف مالیات بر ارزش افزوده منجر به کاهش ۹درصدی هزینه ها در بیمه نامه ها می شود. اگر این اتفاق بیافتد منجر به استقبال مردم از خدمات بیمه خواهد شد و بعضی از افرادی که به دلیل فشار اقتصادی اقدام به خرید بیمه نمی کنند با این کار ترغیب می شوند زیرا از مبلغ حق بیمه ها کاسته خواهد شد.

مدیر بیمه هاى اتومبیل بیمه آسیا خاطر نشان کرد:‌این کار در اصل به نفع مردم است و خودروهای محدودی که فاقد بیمه هستند می توانند از بیمه استفاده کنند زیرا در وضعیت اقتصادی فعلی ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار تومان کاهش حق بیمه برای برخی متقاضیان بیمه نامه مهم است.

وی در پاسخ به این سوال که ایا این مساله به نفع سازمان ها و مراکز بیمه گر نیز خواهد بود؟،‌ گفت:‌ این موضوع به نفع بیمه گر نیست و اصولا تاثیری ندارد زیرا بیمه شخص ثالث یک بیمه اجتماعی و اجباری است و همه بیمه ها تلاش می کنند مردم فاقد بیمه نباشند و کاهش ۹درصد از هزینه ها می تواند منجر به تمایل بیشتر مردم برای استفاده از این خدمات باشد.

حاضری اظهار کرد: بیمه مرکزی با پیگیری چنین مواردی در تلاش است که به نفع مردم عمل کند وهمه خودروها را زیر پوشش بیمه های کامل قرار دهد.

منبع:اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا