بین الملل

ریکاوری اقتصادی آمریکا در ۳ ماهه سوم رکورد زد

در ۳ ماهه سوم امسال اقتصاد آمریکا با بیشترین شتاب خود در بعد از جنگ جهانی رشد کرد. این در حالی اتفاق افتاد که شرکت‌ها با برداشتن محدودیت‌های قرنطینه‌ای فعالیت‌های خود را تشدید کردند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فایننشال تایمز، در ۳ ماهه سوم امسال اقتصاد آمریکا با بیشترین شتاب خود در بعد از جنگ جهانی رشد کرد. این در حالی اتفاق افتاد که شرکت‌های آمریکایی با برداشتن محدودیت‌های قرنطینه‌ای فعالیت‌های اقتصادی خود را تشدید کرده‌اند.

طبق داده‌های وزارت تجارت آمریکا تولید ناخالص داخلی آمریکا در ۳ ماهه سوم ۳۳.۱ درصد نسبت به سال گذشته جهش کرد. تولید ناخالص داخلی نسبت به سه ماهه گذشته ۷.۴ درصد جهش کرد.

این گزارش در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شانس ترامپ برای انتخاب مجدد را با تکیه بر ریکاوری اقتصادی افزایش می‌دهد اما با توجه به اینکه سطح اقتصاد آمریکا هنوز پایین‌تر سطح قبل از پاندمی است، هنوز پیروزی در انتخابات برای ترامپ بسیار مشکل خواهد بود.

آمریکا تنها توانسته است ۲ سوم تولید ناخالص داخلی از دست رفته خود در سه ماهه دوم را جبران کند اقتصاد آمریکا همچنان ۲.۹ درصد از سطح آن در ۳ ماهه سوم سال قبل و ۳.۵ درصد از سطح خود در ۳ ماهه چهارم ۲۰۱۹ پایین‌تر است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا