بانکبانک و بیمه

۳ ضلع مثلث تقلب در بانک‎ها


مدیر کل بازرسی و حسابرسی بانک مهر اقتصاد در جلسه پیش مجمع حسابرسی سال ۹۶ استان لرستان، از فرصت، نیاز و توجیه گری به عنوان سه ضلع مثلث سوء استفاده و تقلب یاد کرد و اظهار داشت: همه کارکنان باید ضمن توجه به این سه عامل مهم، مانع شکل گیری فساد اداری شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)، محسن منشوری- مدیر کل بازرسی و حسابرسی- ضمن بازدید از شعب و ستاد استان در نشست با رؤسای دوایر، گفت: بانک مهر اقتصاد از کارکنانی ارزشی، ولایت مدار و اخلاق گرا برخوردار است که این مولفه ها درکنار تلاش و امانتداری همکاران موجب افزایش اعتماد و اطمینان عمومی شده است.

مدیر کل بازرسی و حسابرسی ضمن تأکید بر بهداشت اعتباری و پرداخت صحیح تسهیلات ابراز داشت: می توان با هدایت درست منابع به بخش های تولیدی زود بازده در راستای اشتغال زایی و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مؤثری ایفاد کرد.
وی از فرصت، نیاز و توجیه گری به عنوان سه ضلع مثلث سوء استفاده و تقلب یاد کرد و اظهار داشت: همه کارکنان باید ضمن توجه به این سه عامل مهم، مانع شکل گیری فساد اداری شوند.
مدیر کل بازرسی و حسابرسی بانک با بیان اینکه نظارت و کنترل موجب پیشگیری از تخلف می شود، رعایت انضباط کاری و اجرای دقیق دستورالعمل ها در کنار مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع را از مهمترین مولفه های ارتقاء سلامت اداری و مالی سیستم های بانکی دانست.
وی در ادامه با تاکید بر آموزش کاربردی و حضوری مفید برای تمامی همکاران، افزود: آموزش عملی در تمامی سطوح بانک باید جدی گرفته شود چرا که در شرایط فعلیِ بازار و رقابت شدید بنگاه های اقتصادی مجموعه ای موفق است که کارکنان آن مجهز به دانش و علوم روز دنیا باشند. 
در ادامه، حمید رضا محسنی-رئیس اداره امور شعب استان لرستان- با ارائه گزارشی از عملکرد استان در حوزه های مختلف منابع، مصارف و معوقات به جایگاه بازرسی و حسابرسی در بانک ها اشاره کرد و افزود: ارتقاء سلامت اداری و مالی بانک همواره مورد تاکید مدیران ارشد بانک بوده و این مهم با نظارت و بازرسی دقیق امکان پذیر می شود.
گفتنی است مدیر کل بازرسی و حسابرسی در این دیدار ضمن برگزاری جلسه پیش مجمع بازرسی و حسابرسی سال ۹۵ شعب منتخب استان و نظارت ستادی از شعب استان توسط هیئت همراه از شعب آیت اله بروجردی، سعدی بروجرد، ۲۲ بهمن، دورود، ازنا، الیگودرز و مرکزی بازدید کرد و از نزدیک با همکاران دیدار و گفتگو کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا