صنعت، معدن، تجارت

وضعیت بغرنج تالارداران / دولت هیچ حمایتی نکرد

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس گفت: طی ۹ ماه گذشته، تالارهای پذیرایی به دلیل شیوع کرونا تعطیل بوده اند که این امر منجر به اخراج نیروهای کار و ورشکست شدن صاحبان این صنف شده است.

خسرو ابراهیم نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر، در مورد وضعیت تالارهای پذیرایی کشور، اظهار داشت: دیروز آقای رئیس جمهور اعلام کردند که می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با محدودیت مراسم‌های عقد و عروسی را برگزار کرد؛ ما با این صحبت رئیس جمهور موافق هستیم که با شرایطی این بن بست باز شود و جاهایی که صلاحیت و شرایط برگزاری مراسم را دارند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باز شوند.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا، بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا طی ۹ ماه گذشته تمامی تالارهای پذیرایی کشور به صورت صد در صدی تعطیل بوده اند.

ابراهیم نیا گفت: همین امر موجب شد بسیاری از کارگران این بخش اخراج و صاحبان تالارها یا ورشکست شوند و یا در شرایط مالی بسیار سختی قرار گیرند.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در تهران کمتر از هزار واحد صنفی داریم که هر تالار حداقل ۱۰ تا ۲۰ کارگر مستقیم و ۴۰ کارگر غیرمستقیم دارد، توجه کنید که طی ۹ ماه گذشته این تالاهار بسته بوده اند و صاحبان این واحدهای صنفی نیز هیچ کمکی از سوی دولت دریافت نکرده اند.

ابراهیم نیا تاکید کرد: واقعاً باید فکری برای این وضعیت شود، زیرا عدم کسب درآمد از بهمن پارسال تاکنون، شرایط را برای فعالان این بخش بسیار سخت کرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا