بانکبانک و بیمه

پرداخت ۱۸۸۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای حمایت از آموزش عالی و در چارچوب تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها، تا کنون ۷۶هزار و ۶۵۰ فقره تسهیلات به ارزش ۱۸۸۵ میلیارد ریال به دانشجویان پرداخت کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک مهر ایران، هزینه‌های دوره دانشجویی فرزندان دغدغه بسیاری از خانواده‌هاست؛ به‌ویژه در سال‌های اخیر که تورم باعث شده قدرت خرید خانوارها بیش از پیش کاهش یابد. علاوه بر هزینه‌هایی همچون سکونت، رفت‌وآمد، خرید اقلام آموزشی و… اغلب دانشجویان کشور برای تحصیل در دانشگاه شهریه پرداخت می‌کنند. دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی، غیرانتفاعی، پیام نور و همچنین دانشجویان شبانه دانشگاه‌های سراسری ملزم به پرداخت شهریه هستند که این مورد نیز به هزینه‌هایی که پیش‌تر گفته شد، افزوده می‌شود.

نکته دیگر اینکه دانشجویان در زمان تحصیل خود امکان زیادی برای فعالیت شغلی و درآمدزایی ندارند؛ زیرا بخش عمده وقت آن‌ها به آموزش و پژوهش می‌گذرد. به‌عبارتی درباره قشری صحبت می‌کنیم که هنوز وارد بازار کار نشده و درآمدی ندارد، اما تحصیلش هزینه‌هایی را برای خانوار ایجاد می‌کند.

در شرایطی که بسیاری از خانوارها برای پرداخت هزینه‌های روتین خود نیز با دشواری‌هایی روبرو هستند، پرداخت هزینه‌ای قابل توجه برای تحصیل فرزندان در مراکز آموزش عالی می‌تواند آن‌ها را با مشکلاتی روبرو کند. اگر هم بنا باشد خود دانشجو وارد بازار کار شود، هم احتمال ضربه خوردن به تحصیل وی وجود دارد و هم اینکه احتمالاً نمی‌تواند تمام هزینه‌های تحصیل خود را پوشش دهد؛ زیرا مشاغلی که دانشجویان امکان کار در آن‌ها را دارند، عمدتاً مشاغل پاره‌وقتی هستند که دستمزد زیادی ندارند. افزون بر این، حمایت از دانشجویان می‌تواند به‌طور غیرمستقیم بر پیشرفت علمی کشور نیز اثرگذار باشد.

بانک مهر ایران با عنایت به مواردی که گفته شد، تسهیلاتی را برای دانشجویان در نظر گرفته تا ضمن پرداخت بخشی از هزینه‌های تحصیل خود بتوانند با آرامش خاطر دوران دانشگاه خود را پشت سر بگذارند. با دریافت این تسهیلات از بانک مهر ایران، در حقیقت باری هم از روی دوش خانواده‌های دانشجویان برداشته می‌شود. گفتنی است از آنجا که بانک مهر ایران، یک بانک تخصصی قرض‌الحسنه است، تمام تسهیلات پرداخت شده از سوی این بانک بدون سود و تنها مشمول دریافت کارمزد حداکثر ۴ درصدی است.

بانک مهر ایران در همکاری با نهادهای مختلف دانشگاهی تسهیلات مختلفی را برای دانشجویان در نظر گرفته است. در این راستا بانک مهر ایران تا کنون در قالب تفاهم‌نامه با صندوق رفاه دانشجویی ۶۷هزار فقره تسهیلات به ارزش ۹۱۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است. همچنین این بانک در چارچوب تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ پیام نور ۲۳۰۰ فقره تسهیلات به ارزش ۷۵ میلیارد ریال و دانشگاه آزاد اسلامی ۷۳۵۰ فقره تسهیلات به ارزش ۹۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است. مجموع تسهیلاتی که بانک مهر ایران تا کنون در چارچوب تفاهم‌نامه با این نهادهای پرداخت کرده به ۷۶هزار و ۶۵۰ فقره به ارزش ۱۸۸۵ میلیارد ریال می‌رسد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا