بین الملل

روسیه رتبه دوم صادرات نفت به چین را کسب کرد

آژانس قیمت گذاری آرگوس اعلام کرد که صادرات نفت از روسیه به چین تا پایان ماه سپتامبر ۲۰۲۰ به ۱.۸۳ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری تاس، آژانس قیمت گذاری آرگوس روز جمعه اعلام کرد که صادرات نفت از روسیه به چین تا پایان ماه سپتامبر ۲۰۲۰ به ۱.۸۳ میلیون بشکه در روز رسید.

آرگوس گزارش داد که روسیه با ۱.۸۳ میلیون بشکه در روز در رده دوم کشورهای صادر کننده نفت به چین قرار گرفت. این بالاترین رقم واردات از ماه ژوئن است.

همچنین بخوانید

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

به گفته این آژانس، شرکت ملی نفت چین، تحویل نفت روسیه را به پالایشگاه خود در داکینگ در استان هیلونگ جیانگ با ظرفیت ۱۹۰۰۰۰ بشکه در روز آغاز کرده است.

چین در مجموع ۵۰۴۰۰۰ بشکه در روز از روسیه خریداری کرده است و از طریق خط لوله نفت سیبری شرقی-اقیانوس آرام واردات نفت را انجام داده است.

عربستان سعودی همچنان مهمترین تأمین کننده نفت خام در چین است و میزان صادرات روزانه آن ۱.۹ میلیون بشکه یا ۵۳ درصد بالاتر از آمار ماه اوت است.

میزان تحویل نفت خام آمریکا به چین در سپتامبر ۲۰۲۰ با هفت برابر افزایش به ۹۵۲۰۰۰ بشکه در روز رسید.

بر اساس گزارش آژانس آرگوس، مجموع واردات نفت خام چین در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ به ۱۱.۸۵ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با ماه اوت ۵.۶ درصد افزایش داشت و نسبت به رقم سال گذشته ۱۷.۶ درصد بیشتر بود.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا