امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ضرورت انجام اقدامات مدیریتی و حفاظتی در جنگل‌های هیرکانی

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بهره برداری از جنگل‌های شمال متوقف شده است و برداشت چوب خط قرمز ماست و این یک تصمیم قانونی است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سازمان جنگل‌ها، مسعود منصور در جلسه ستاد جنگل‌های هیرکانی خاطر نشان کرد: همه ما نسبت به مسائل و مشکلات جنگل‌های کشور مسئولیت داریم و افکار عمومی درباره حفاظت از جنگل‌ها از سازمان مطالبه دارد و باید از تحلیل صرف مسائل و مشکلات رهایی جسته و به یک تصمیم اجرایی برسیم.

منصور با بیان اینکه برنامه اقدامات مدیریتی و حفاظتی جنگل‌ها باید تهیه و اجرا شود، اعلام کرد: بهره برداری از جنگل‌های شمال متوقف شده است و برداشت چوب خط قرمز ماست و این یک تصمیم قانونی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین تاکید کرد: تنها بهره برداری چوبی از جنگل‌های شمال ممنوع اعلام شده است و سایر اقدامات مدیریتی و حفاظتی در جنگل‌های هیرکانی باید انجام شود، زیرا جنگل را نمی‌شود بدون طرح و برنامه مدیریت کرد.

او اضافه کرد: آنچه در جنگل باید انجام شود، جنگل داری بدون برداشت چوب است و هیچکس موافق بهره برداری چوبی از جنگل نیست.

رئیس سازمان جنگل‌ها تصریح کرد: جنگل‌ها کارکردهای فراوانی دارند و علاوه بر آن با مسائل و مشکلات اجتماعی زیادی نیز روبرو هستند که در طرح جایگزین جنگل همه این موارد باید دیده شده و در اجرا لحاظ شود..

منصور در خاتمه تاکید کرد: تمامی تصمیم گیری‌ها در جلسه ستاد جنگل هیرکانی باید بر اساس مطالعات و کار کارشناسی این حوزه باشد و نقش رئیس سازمان در جلسات، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم برای پیشبرد اهداف است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا