بورس

بازار سهام به دنبال تک‌سهم‌ها /"فملی" همچنان لیدر بورس

بورس تهران امروز در حالی با معاملات کم حجم در اغلب نماد های معاملاتی مواجه بود که لزوم اصلاح قیمت ها و همزمانی آن با افزایش تعداد فروشندگان اغلب حقوقی سهام باعث شد تا کلیت معاملات بازار در شیب نزولی نماگرهای منتخب نوسان کند.

به گزارش خبرنگار بورس آرمان اقتصادی؛ با پایان معاملات روز شنبه هفتم مرداد ماه ۹۶ ؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۸۸ واحدی نمایشگر عدد ۸۱ هزار و ۴۲۰ واحد بود.

همچنین بخوانید

شاخص کل هم وزن اما با کاهش ۵۴ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۷۶۵ واحد دست یافت. شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با کاهش ۲۸واحدی به عدد ۲۶ هزار و ۴۰۲ واحد رسید و شاخص قیمت هم وزن با کاهش ۴۱ واحدی، عدد ۱۳ هزار و ۴۶۳ واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۲۳۰ واحدی به رقم ۸۹ هزار و ۷۰۳ واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز با ۸ واحد کاهش در حالی عدد ۵۷ هزار و ۱۵ واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با کاهش ۴۸۵ واحدی به رقم ۱۷۷ هزار و ۶۶۵ واحد رسید.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز امروز بدون تغییر محسوسی روی رقم ۹۲۰ واحد ایستاد.

به گزارش آرمان اقتصادی؛ امروز معامله گران بورس تهران با معاملاتی کم حجم و کم تعداد در اغلب نماد های معاملاتی مواجه بودند که لزوم اصلاح قیمت در کنار غلبه فروشندگان اغلب حقوقی سهام بر خریداران حقوقی باعث شد تا نماگرهای بورسی در روندی نزولی نوسان کنند.

با این همه انتظار برای تعدیل سود در گروه فلزات اساسی به رهبری ملی صنایع مس ایران همچنان امیدهای بسیاری را برای این گروه ایجاد کرده است.

امروز نماد معاملاتی "خمحرکه " برای تکنیکالیست ها نز مورد اقبال قرار گرفت. در گروه خودرویی ها حل و فصل اختلافات با سپاه بر سر زمین این شرکت در اتوبان کرج بهانه ای جدید برای خبرسازی ها از سوی مدیر عامل این شرکت مبنی بر فروش این دارایی و شناسایی سود فراهم کرده است.

سایپا در صورت های مالی خود برای پایان دوره عملکردی سال مالی ۹۵ در روشی عجیب و غریب اقدام به ارایه صورت های مالی آرایش شده کرد که با مخالفت نماینده سازمان بورس در مجمع مواجه بود.

با بازگشایی نمادهای خاهن ،کترام ،کمنگنز ،سشمالح ،غپاک ،نمرینو ،آسیا ،حپترو ،شخارک ،شبندر و اپرداز در روز جاری فرایند کشف قیمت با اقبال خریداران در اغلب این نمادها همراه شد.

مرکز آمار ایران ایران اما امروز با ارایه گزارشی عنوان کرده که شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل بهار ۱۳۹۶ به عدد ۱۹۷.۱ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (۱۹۱.۶)، ۲.۹ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل (۱۸۳.۹)، ۷.۲ درصد افزایش داشته است.

 درصد تغییرات شاخص کل در چهار فصل منتهی به فصل بهار سال ۱۳۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل معادل ۷.۶ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (۶.۶ درصد)، با افزایش رو به رو بوده است.

 شاخص قیمت در گروه «خدمات » با ۵.۰ درصد افزایش نسبت به فصل قبل بیش‌ترین تاثیر را در افزایش شاخص کل در فصل بهار داشته است. شاخص قیمت گروه « آهن آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره » با ۳.۱ درصد افزایش و گروه «سیمان، بتن، شن و ماسه » با ۱.۴ درصد افزایش به ترتیب رتبه‌های بعدی را در افزایش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل بهار سال مورد بررسی داشته‌اند.

در بورس تهران اما بررسی روند سودآوری شرکت ها در سه ماهه اول امسال حاکی از رشد ۵۰ درصدی سود محقق شده نسبت به دوره مشابه سال قبل دارد .

از اینرو با توجه به عدم تناسب قیمت بازار سهام با سود هر سهم پس از کسر مالیات شرکت ها تعدیل P/E  بازار سهام در نیمه دوم امسال اجتناب ناپذیر است.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا