بین الملل

اکسون موبیل پروژه ساخت ترمینال ال‌ان‌جی پاکستان را کنسل کرد

اکسپرس تریبون به نقل از منابع آگاه خبر داد که غول نفتی آمریکا، اکسون موبیل، پروژه ساخت ترمینال ال‌ان‌جی پاکستان را کنسل کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، اکسپرس تریبون به نقل از منابع آگاه خبر می‌دهد که غول نفتی آمریکا، اکسون موبیل، پروژه ساخت ترمینال ال‌ان‌جی پاکستان را کنسل کرده است.

منابع آگاه می‌گویند که این شرکت آمریکایی از مشارکت خود با «اِنِرگَس ترمینال» خارج شده است. انرگس ترمینال کنسرسیومی متشکل از چند شرکت از صنایع مختلف شامل سیمان، نساجی و برق است.

هدف اصلی اکسون موبیل از پیوستن به این کنسرسیوم صادرات ال‌ان‌جی به پاکستان بوده است. دولت پاکستان به ۵ شرکت از جمله اکسون مجوز ساخت ترمینال ال‌ان‌جی داده است اما اعلام کرده به این شرکت‌ها هیچ تضمینی در این ارتباط نمی‌دهد و مسئولیت ریسک این پروژه با خود آنها است.

سخنگوی اکسون موبیل علت خروج از این پروژه را تصمیم برای کاهش شدید هزینه‌های عملکردی و سرمایه‌گذاری با وجود قیمت‌های پایین سوخت اعلام کرد.

از موقع ورود اکسون به پاکستان این شرکت با مشکلات متعددی در به دست آوردن مجوزهای لازم از طرف دولت روبرو شده است. تصمیم به خروج از این پروژه در حالی اتفاق می‌افتد که بعد از مدت‌های طولانی بالاخره مشکل این مجوزهای حل شده بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا