خودروصنعت، معدن، تجارت

کاهش فروش جهانی خودروسازان کره جنوبی در ماه اکتبر

داده های رسمی کره جنوبی نشان داد که فروش جهانی خودروسازان این کشور ماه گذشته به دلیل افت تقاضا در پی موج جدید شیوع ویروس کرونا در اروپا، کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شینهوا، داده های رسمی کره جنوبی روز دوشنبه نشان داد که فروش جهانی خودروسازان این کشور ماه گذشته به دلیل افت تقاضا در پی موج جدید شیوع ویروس کرونا در اروپا، کاهش یافته است.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

خودروسازان کره ای از جمله هیوندای، کیا، جنرال موتورز کره، رنو سامسونگ موتورز و سانگ یانگ در ماه اکتبر ۷۲۷ هزار و ۱۲۴ دستگاه خودرو در داخل و خارج از این کشور فروخته اند که نسبت به ماه مشابه در سال گذشته ۳.۷ درصد کاهش داشته است.

فروش اتومبیل در داخل این کشور با افزایش ۰.۴ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۳۵۴۹۵ دستگاه در ماه اکتبر رسید اما فروش خودرو در خارج از کره جنوبی با کاهش ۴.۶ درصدی به ۵۹۱۶۲۹ دستگاه رسید.

هیوندای موتور، بزرگترین خودروساز کره، در ماه اکتبر مجموعاً ۳۸۵ هزار و ۹۴۷ دستگاه خودرو فروخت که نسبت به سال گذشته ۴.۲ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، فروش خودروهای هیوندای در داخل کره جنوبی ۱.۲ درصد افزایش یافت اما فروش خارجی این شرکت طی همین ماه ۵.۲ درصد با کاهش روبرو شد.

فروش خودروهای شرکت کیا موتورز که زیرمجموعه شرکت هیوندای محسوب می شود، در داخل کره با افزایش ۱.۸ درصدی نسبت به سال گذشته به ۴۸۰۰۹ دستگاه رسید و فروش خارجی این شرکت نیز با ۷ درصد رشد به ۲۱۷۷۰۵ دستگاه رسید.

فروش جهانی شرکت جنرال موتورز کره نیز با افزایش ۴.۱ درصدی به ۳۱۳۹۱ دستگاه رسید در حالی که فروش جهانی خودروی رنو سامسونگ با ۴۹.۲ درصد افت به ۷ هزار و ۵۳۳ دستگاه رسید.

بر اساس این گزارش، سانگ یانگ موتور در ماه اکتبر ۷ هزار و ۶۱۲ دستگاه خودرو در بازارهای داخلی کره فروخت که نسبت به سال گذشته ۵.۴ درصد کاهش نشان می دهد. صادرات این خودروساز نیز با جهش ۲۰.۲ درصدی به ۲۵۸۵ دستگاه رسید.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا