صنعت، معدن، تجارت

افتتاح «اَبَر پروژه» انتقال آب از خلیج فارس به سیرجان، ۱۵ آبان

رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: قطعه نخست اَبَر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران، پنجشنبه ۱۵ آبان ماه جاری با فرمان رئیس جمهور افتتاح می شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور افزود: قرار است قطعه نخست طرح به طول ۳۰۵ کیلومتر به مناسبت میلاد حضرت محمد (ص)، از خلیج فارس به سیرجان، افتتاح شود.

وی گفت: جمع هزینه در مرحله شیرین سازی و خط انتقال تا سیرجان، ۱۶۳۰۰ میلیارد تومان (ریالی و ارزی) است.

غریب پور ادامه داد: هدف عمده طرح، شیرین سازی و انتقال آب نمک زدایی شده، توسط سه خط انتقال از خلیج فارس به صنایع استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد، تأمین بخشی از نیازها و مصارف آب مجتمع‌های تولیدی در حال بهره‌برداری و طرح‌های توسعه مجتمع‌های معدنی و صنعتی، گل گهر، مس سرچشمه و چادرملو است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مسیر خط انتقال از غرب بندرعباس شروع و بعد از تأمین آب مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر به طرف مجتمع مس سرچشمه ادامه یافته و در نهایت به صنایع فولادی و معدنی استان یزد منتهی می‌شود.

راهبری ایمیدرو و سهامداری شرکت‌های بزرگ

وی افزود: این پروژه با راهبری ایمیدرو است و شرکت‌های گل گهر، ملی مس و چادرملو سهامداران این طرح بزرگ هستند.

غریب پور گفت: قطعه نخست انتقال آب از تأسیسات آب شیرین کن گل گهر به طول ۳۰۵ کیلومتر خواهد بود. قطعه دوم انتقال از گل گهر به مس سرچشمه به طول ۱۵۰ کیلومتر و همچنین قطعه سوم انتقال از مس سرچشمه تا صنایع فولادی اردکان ۳۶۰ کیلومتر و انشعاب صنایع معدنی چادرملو ۱۵۰ کیلومتر خواهد بود.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو عنوان کرد: در بخش تأسیسات آب شیرین کن در فاز نخست به مقدار ۱۸۰ میلیون متر مکعب در سال و ظرفیت تولید آن سالانه ۶۵۰ میلیون متر مکعب خواهد بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا